Το ρωμαϊκό ναυάγιο της Αλεξάνδρειας (50 π.Χ.)                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Το ρωμαϊκό ναυάγιο της Αλεξάνδρειας (50 π.Χ.)

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Το ρωμαϊκό ναυάγιο της Αλεξάνδρειας (50 π.Χ.)

Το φορτίο ενός πλοίου που ναυάγησε περί τα μέσα του πρώτου αιώνα προ Χριστού και που βρίσκεται 30 πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενάμισι περίπου χιλιόμετρο από τις ακτές της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, επέτρεψε στους ερευνητές να ανασυνθέσουν τη πορεία του αρχαίου εμπορικού πλοίου.


Μια ομάδα από έξι δύτες με επικεφαλής τον Jean Yves Empereur, διευθυντή του Κέντρου Αλεξανδρινών Σπουδών- Centre d' Études Alexandrines- βρήκε σωρούς αμφορέων, αλλά κανένα σημάδι από το κουφάρι του σκάφους, που πιθανότατα καταστράφηκε στο βραχώδη βυθό.

Η εξέταση των αμφορέων αποκάλυψε τρεις διαφορετικές ποικιλίες. Η πλειοψηφία τους, περίπου 495 δείγματα, έφεραν σφραγίδες, λαβές και πώματα κατασκευασμένα από ψημένο πηλό ποζολάνης, ο οποίος είναι ένα είδος κονιάματος.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αμφορείς αυτοί είχαν φτιαχτεί στην νοτιοανατολική ακτή της Ιταλίας, ενδεχομένως στην Απουλία ή σε γειτονικές της περιοχές, κατά μήκος της Τυρρηνικής Θάλασσας.

Το περιεχόμενο των αμφορέων δεν έχει μελετηθεί και κανένα ακόμη δεν έχει βγει στην επιφάνεια, ωστόσο τα ίχνη της ρητίνης στο εσωτερικό ορισμένων σπασμένων αμφορέων, υποδεικνύουν ότι χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά οίνου.
Οι άλλοι τύποι αμφορέων, περίπου μια ντουζίνα ο καθένας, ήταν κρητικής και ροδίτικης κατασκευής.

Οι αμφορείς από την Κρήτη και από τη Ρόδο, βρέθηκαν στην επιφάνεια της κατάθεσης, ένδειξη ότι φορτώθηκαν τελευταία και κατά συνέπεια συνεπάγεται η πιθανή πορεία που διάνυσε το πλοίο που τους μετέφερε.

Έτσι, κατά πάσα πιθανότητα, το πλοίο απέπλευσε από τη νοτιοανατολική Ιταλία, όπου φόρτωσε το μεγαλύτερο φορτίο του. Στη συνέχεια έκανε μία προσέγγιση στην Κρήτη. Μια ενδελεχή μελέτη στο φορτίο, ίσως, θα επέτρεπε να εντοπιστεί το ακριβές σημείο της Κρήτης, όπου το πλοίο κατάπλευσε και φόρτωσε, αφού τα εργαστήρια της Κρήτης είναι γνωστά στους αρχαιολόγους.

Το πλοίο στη συνέχεια απέπλευσε για να προσεγγίσει τη Ρόδο, όπου φόρτωσε ένα μικρό συμπλήρωμα φορτίου και πήρε πορεία προς την Αλεξάνδρεια.

Η ερευνητική ομάδα υποψιάζεται ότι το πλοίο πήρε πορεία ανοικτά στο πέλαγος και δεν ακολούθησε τον παράκτιο δρόμο της ακτής της Λεβαντίνης.

Από τον 4ο αιώνα π.Χ. φιλολογικές πηγές βεβαιώνουν ότι τα πλοία πραγματοποιούσαν άμεσες πορείες προς τον προορισμό τους και δεν ακολουθούσαν την ακτογραμμή.

Το αρχαίο σκάφος είχε την ατυχία να πέσει σε ύφαλο, πιθανόν λόγω κακού καιρού, ενώ έβλεπε καθαρά το λιμάνι της Αλεξάνδρειας. Ο βυθός δεν είχε αρκετή άμμο, ώστε να διαφυλάξει το ξύλινο σκάφος και αυτό διαβρώθηκε από τη θάλασσα, αφήνοντας στο βυθό το φορτίο του.

by the Archaeological Institute of America

Στην ενότητα μας "Αρχαιολογία " μπορείτε να δείτε πολλά θαυμαστα ευρήματα!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


© mikres-ekdoseis- Γιῶργος Ἐχέδωρος

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.