Καστανό ρύζι: 10 οφέλη για την υγεία                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Καστανό ρύζι: 10 οφέλη για την υγεία

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Καστανό ρύζι: 10 οφέλη για την υγεία

Το καστανό ρύζι είναι η «ακατέργαστη» εκδοχή του κλασικού λευκού, που όλοι γνωρίζουμε. Ωστόσο το καστανό είναι κλάσεις ανώτερο σε θρεπτική αξία, καθώς, διατηρώντας το κέλυφος είναι πιο εύπεπτο και ελαφρύ για το στομάχι. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το όφελός του για τον ανθρώπινο οργανισμό.


Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για το καστανό (ή μερικώς αναποφλοίωτο) και όχι για το μαύρο (ή άγριο) ρύζι. Η διαφορά τους είναι, ότι το καστανό έχει υποστεί ελάχιστη επεξεργασία, διατηρώντας τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του.


Δείτε επίσης: Γιατί το άγριο ρύζι είναι το καλύτερο για την υγεία μας;

Αντίθετα, το μαύρο ρύζι περνάει από τη διαδικασία ψησίματος και είναι ένα προϊόν, που προέρχεται από την κορυφή ενός χόρτου, που καλλιεργείται στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Η φλούδα και το πίτουρο που διατηρεί το καστανό ρύζι παρέχουν τη «φυσική ακεραιότητα», που το καθιστούν μία πλούσια πηγή σε πρωτεΐνες, θειαμίνη, ασβέστιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και κάλιο.

Ειδικά μάλιστα για όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος ή για όσους πάσχουν από διαβήτη, το καστανό ρύζι μπορεί να αποδειχθεί ένας υγιεινός «σύμμαχος», λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού του δείκτη.

Παρόλα αυτά, το λευκό ρύζι παραμένει κυρίαρχο στην κατανάλωση, ειδικά αφού οι περισσότερες συσκευασίες του εμπορίου διαφημίζονται ως «εμπλουτισμένες» με διάφορα συστατικά.

Δείτε επίσης: Φυτικές ίνες: θωρακίζουν την υγεία μας.

Η αλήθεια βέβαια είναι, ότι κατά τη διαδικασία επεξεργασίας του ρυζιού, αφαιρούνται ο σίδηρος, οι βιταμίνες, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και άλλα θρεπτικά συστατικά, τα οποία οι κατασκευαστές αντικαθιστούν με συνθετικές βιταμίνες, έτσι ώστε να μπορούν να διατίθενται στο ευρύ κοινό ως «θρεπτικά τρόφιμα».

Δείτε επίσης: Το καφέ ρύζι και τα οφέλη για την υγεία μας.

Αν και το λευκό ρύζι εμπλουτίζεται, εξακολουθεί να μην αγγίζει σε θρεπτική αξία το καστανό.

Οι λόγοι που ακολουθούν και έχουν να κάνουν με το καστανό ρύζι, μάλλον αρκούν για να σας πείσουν.

1. Πλούσιο σε σελήνιο
Το πολύτιμο αυτό αντικαρκινικό συστατικό βρίσκεται σε αφθονία στο καστανό ρύζι. Η μοναδική ιδιότητά του να μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και αρθρίτιδας, καθιστά το σελήνιο σημαντική προσθήκη στην υγιεινή διατροφή.

2. Πλούσιο σε μαγνήσιο
Μόλις μία κούπα καστανό ρύζι, αρκεί για να καλύψει το 80% της καθημερινής πρόσληψης σε μαγνήσιο, που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Το μαγνήσιο βοηθά τον οργανισμό να συνθέσει τα λίπη, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του νευρικού και αναπαραγωγικού συστήματος.

3. Πηγή αυτοφυών ελαίων
Τα αυτοφυή έλαια είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς είναι υγιή «λίπη», που συμβάλλουν στη διατήρηση των ομαλών επιπέδων της χοληστερόλης.

4. Βοηθά στην απώλεια βάρους
Οι ίνες, που περιέχει το καστανό ρύζι βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην διευκόλυνση της διαδικασίας πέψης. Το καστανό ρύζι είναι η ιδανική λύση για όσους προσπαθούν να χάσουν κιλά, καθώς παρέχει θρεπτική και χαμηλή θερμιδική αξία, ενώ παράλληλα δίνει την αίσθηση του κορεσμού, κάτι που σημαίνει μικρότερες μερίδες.

5. Σχεδόν «ολικής άλεσης»
Το καστανό ρύζι θεωρείται, ότι ανήκει στην κατηγορία των προϊόντων ολικής άλεσης, αφού δεν έχει χάσει την «ακεραιότητά» του από την επεξεργασία. Τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν αποδειχτεί, ότι μειώνουν σημαντικά τη δημιουργία αρτηριακής πλάκας, τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων αλλά και τα επίπεδα της υψηλής χολιστερόλης.


6. Αντιοξειδωτική πηγή
Η αντιοξειδωτική δράση του καστανού ρυζιού είναι ίσως ένα από τα καλύτερα «μυστικά» του. Συνήθως, οι περισσότεροι συνδέουμε την αντιοξειδωτική δράση με τρόφιμα, όπως είναι οι φράουλες, τα μούρα και άλλα φρούτα και λαχανικά. Ωστόσο, οι ικανότητες του καστανού ρυζιού, του δίνουν επάξια μία θέση ανάμεσα στις καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές.

7. Υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες
Το καστανό ρύζι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου με τα τρόφιμα, που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Αυτό προφανώς οφείλεται στα υψηλά επίπεδα φυτικών ινών, που διαθέτει. Οι φυτικές αυτές ίνες, με απλά λόγια «προσκολλώνται» στις ουσίες, που προκαλούν τον καρκίνο αλλά και στις τοξίνες του σώματος, εξαλείφοντας τις, ενώ παράλληλα τις εμποδίζουν να φτάσουν στα τοιχώματα του παχέος εντέρου.

8. Κατά του διαβήτη
Το καστανό ρύζι συμβάλει στην ισορροπία των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, επομένως είναι μία μοναδική διατροφική πηγή για όσους πάσχουν από διαβήτη. Έρευνες μάλιστα, έχουν δείξει, ότι όσοι καταναλώνουν μισή κούπα καστανό ρύζι σε καθημερινή βάση, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κατά 60%. Αντίθετα, εκείνοι που καταναλώνουν συχνά λευκό ρύζι αυξάνουν 100 φορές παραπάνω τις πιθανότητες να νοσήσουν από διαβήτη.

9. Ιδανική τροφή για παιδιά
Τα δημητριακά με βάση το καστανό ρύζι ή το ίδιο το καστανό ρύζι είναι η καλύτερη δυνατή τροφή για παιδιά, εξαιτίας της πυκνότητας των θρεπτικών συστατικών και ινών, που περιέχουν. Είναι πολύ καλύτερη επιλογή από ότι το επεξεργασμένο λευκό ρύζι και τα παράγωγά του, που εμπεριέχουν πρόσθετα συστατικά.

10. Καταπολεμά την «καντιντίαση»
Το καστανό ρύζι είναι η καλύτερη απάντηση στη θεραπεία της λοίμωξης του ζυμομύκητα «κάντινα». Η καντιντίαση είναι μια σύγχρονη πάθηση, που αφορά το 1/3 του πληθυσμού των βιομηχανοποιημένων χωρών της δύσης. Ωστόσο, η φυσική πεπτικότητα του καστανού ρυζιού σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, μπορεί να βοηθήσει το ευαίσθητο πεπτικό σύστημα να θεραπευτεί από ενδεχόμενη υπερανάπτυξη των μικροοργανισμών του ζυμομύκητα.

Το καστανό ρύζι είναι τελικά μία γευστικότατη και υγιεινή πρόταση, που ίσως πρέπει να υιοθετήσουμε.

Δείτε επίσης:
50 Τοπ συμβουλές με Βότανα και Υπερ-Τροφές που είναι στην υπηρεσία της Υγείας μας
Ξηροί καρποί, καρποί ζωής…
Ιατροσόφιον !
Η χρήση της αλόη βέρα σε τρόφιμα και ποτά.
Ρίξτε την πίεση χωρίς φάρμακα

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


clickatlife . gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.