Τροφές που μειώνουν τα τριγλυκερίδια                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Τροφές που μειώνουν τα τριγλυκερίδια

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Τροφές που μειώνουν τα τριγλυκερίδια

Όλο και περισσότεροι παίρνουμε τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων και βλέπουμε υψηλά τριγλυκερίδια. Τα τριγλυκερίδια είναι ο κύριος τύπος λίπους που κυκλοφορεί στο αίμα και συνδέονται με την υψηλή χοληστερίνη.
Είναι σημαντικό να προσέχουμε τα επίπεδά τους και να τα αντιμετωπίζουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, για να προλάβουμε τις ασθένειες του καρδιαγγειακού συστήματος και την παγκρεατίτιδα, όπως και άλλα προβλήματα υγείας.


Σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσουμε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε και ποιες να προτιμάτε, για να μειώσετε τα τριγλυκερίδιά σας.

Βλαβερές τροφές
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να σταματήσετε να καταναλώνετε τα λεγόμενα «κακά» λιπαρά, δηλαδή τα κορεσμένα λίπη και τρανς λιπαρά, τα οποία προέρχονται από τις εξής ζωικές και φυτικές τροφές:

Προμαγειρεμένες τροφές: παρασκευάζονται με πολύ κακής ποιότητας λάδια και ζωικά λίπη, και συνήθως μαγειρεύονται σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ζωικά λίπη

Γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά
Μαργαρίνη και βούτυρο: αν και η μαργαρίνη είναι φυτικής προέλευσης, η ποιότητα των συστατικών της, και ακόμα περισσότερο η επεξεργασία η οποία δέχονται, την κάνουν ιδιαίτερα ανθυγιεινό προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα σε τρανς λιπαρά. Το βούτυρο, από την άλλη, έχει πολλά ζωικά λιπαρά, αλλά είναι περισσότερο φυσικό προϊόν. Εάν πρέπει να διαλέξετε ανάμεσα στα δύο, προτιμήστε το βούτυρο, αλλά πάντα σε μικρή ποσότητα.
Κρέμες και κρεμώδεις σάλτσες

Λάδι καρύδας και φοινικέλαιο
Πίτες και πιτάκια μαζικής παραγωγής: επίσης περιέχουν μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών, μαζί με άλλα βλαβερά συστατικά, όπως κατεργασμένη ζάχαρη και αλεύρι, που τα κάνουν ακόμα χειρότερα για την υγεία σας.
Αλλαντικά, ειδικά όσα έχουν πολύ λίπος.

Τροφές που περιέχουν υδρογονωμένα λιπαρά: διαβάζετε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζετε, μιας που πολλά κρύβουν αυτά τα περιβόητα λιπαρά.

Ωφέλιμα λιπαρά
Πρέπει να επισημάνουμε πως δεν είναι όλα τα λιπαρά βλαβερά για τον οργανισμό και την υγεία μας. Το σώμα μας χρειάζεται λιπαρά, όπως χρειάζεται και υδατάνθρακες και πρωτεΐνη, αλλά πρέπει να εντοπίσετε τα λιπαρά που του κάνουν καλό: τα υγιεινά λιπαρά.

Έτσι, το πρώτο είδος τροφών που σας συστήνουμε είναι εκείνες που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υγιεινά λιπαρά, όπως τα εξής:

Φυτικά έλαια πρώτης πίεσης εν ψυχρώ, όπως το ελαιόλαδο, σησαμέλαιο και το λιναρέλαιο
Αποξηραμένα φρούτα, τα οποία επίσης περιέχουν πολλές φυτικές ίνες και μεταλλικά στοιχεία.

Αβοκάντο, αυτό το πολύ θρεπτικό και απίστευτα υγιεινό φρούτο. Σας συστήνουμε να καταναλώνετε και το κουκούτσι του, το οποίο θα σας βοηθήσει να απορροφήσετε τα ωφέλιμα λιπαρά του.

Αυτές τις τροφές καλό είναι να τις καταναλώνετε καθημερινά, αλλά σε μικρές ποσότητες, ειδικά εάν είστε υπέρβαροι. Τα αποξηραμένα φρούτα, για παράδειγμα, πρέπει να τρώγονται μόνο σε περιορισμένες ποσότητες – περίπου μία χούφτα την ημέρα και όχι παραπάνω.

Μπορείτε επίσης να τρώτε αυτές τις τροφές μαζί με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, για καλύτερη απορρόφηση.

Σιτηρά και δημητριακά ολικής άλεσης
Τα δημητριακά και τα σιτηρά ολικής άλεσης επίσης βοηθούν στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκερίδιων, σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα αντίστοιχά τους:


  • Σιτάρι
  • Ρύζι
  • Βρώμη
  • Κεχρί
  • Κινόα
  • κλπ.


Επίσης και κάθε ψωμί ή πίτα φτιαγμένη από σίκαλη, βρώμη, φαγόπυρο και άλλα ωφέλιμα συστατικά. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φαγόπυρο για να φτιάξετε κρέπες, ακριβώς όπως θα τις φτιάχνατε με άσπρο αλεύρι, όπως τις φτιάχνουν σε πολλά μέρη της Γαλλίας.

Φρούτα και λαχανικά
Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών θα σας χαρίσει γενναιόδωρες ποσότητες φυτικών ινών, ιδιαίτερα αν επιλέγετε εποχιακά και βιολογικά προϊόντα. Πρέπει να τρώτε τουλάχιστον 5 δόσεις φρούτων και λαχανικών την ημέρα, είτε μαγειρεμένα είτε ωμά. Σας προτείνουμε ειδικότερα πράσινα λαχανικά (σπανάκι, μπρόκολο, μούρα, ρόκα, σέσκουλα κλπ.), εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, λεμόνι, μανταρίνια, γκρέιπφρουτ, μοσχολέμονο) και μήλο. Τα μήλα βιολογικής προέλευσης μπορούν να φαγωθούν με τη φλούδα για ακόμα καλύτερα οφέλη για την υγεία.

Φυτικά ροφήματα
Όταν οι γιατροί δίνουν ειδική διατροφή για μείωση των τριγλυκερίδιων, πάντα συστήνουν γάλα και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Αντ’ αυτού, σας δίνουμε μια ακόμα καλύτερη εναλλακτική: τα ροφήματα φυτικής προέλευσης είναι ακόμα πιο φυσικά, πιο θρεπτικά και σας παρέχουν επιπλέον φυτικές ίνες.

Αγοράστε ή φτιάξτε μόνοι σας ροφήματα ρυζιού, αμύγδαλου, βρώμης κλπ. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε ακόμα και σε σάλτσες και γλυκά.

Δείτε επίσης:
Τελικά τι συμβαίνει με το σπανάκι; έχει ή δεν έχει σίδηρο;
Οι φυτικές ίνες καταπολεμούν το έφραγμα.
Τρία «θαυματουργά γιατροσόφια» από μέλι
Τα όπλα της φύσης, για να αντιμετωπίσετε, τον πυρετό, τους πόνους των αρθρώσεων, τον βήχα και την καταρροή, από την γρίπη και το κοινό κρυολόγημα
Φτιάξτε γαλα από αμύγδαλα

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!




*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.