Τί είναι η ύπνωση και τι είναι η υπνοθεραπεία;                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Τί είναι η ύπνωση και τι είναι η υπνοθεραπεία;

..

Τί είναι η ύπνωση και τι είναι η υπνοθεραπεία;

Copyright @ Costas Lambropoulos C.Ht 2013
contact : lambropoulos.costas@gmail.com


Τι είναι η Ύπνωση; Τι είναι η Υπνοθεραπεία;

H Ύπνωση και η Υπνοθεραπεία είναι δύο όροι πολύ παρεξηγημένοι. Η Υπνοθεραπεία είναι θεραπεία η οποία βασίζεται στην Ύπνωση. Ο όρος ‘ Ύπνωση’ χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον James Braid στο πρώτο βιβλίο που γράφτηκε σχετικά με την Ύπνωση με την πρόθεση να υποδηλώσει ‘ύπνο του νευρικού συστήματος’.

Ποια είναι η διαφορά ύπνου και Ύπνωσης;
Κατά την διάρκεια του ύπνου όπως θα δούμε και παρακάτω υπερτερούν στον εγκέφαλο τα εγκεφαλικά κύματα Δέλτα, ενώ κατά την διάρκεια της Ύπνωσης υπερτερούν στον εγκέφαλο τα εγκεφαλικά κύματα Θήτα.
Κατά την διάρκεια του ύπνου τα μάτια είναι πάντα κλειστά, ενώ κατά την διάρκεια της Ύπνωσης το Υποσυνείδητο είναι ανοιχτό σε υποβολές και τα μάτια μπορούν να είναι ανοιχτά ή κλειστά. Η κατάσταση της Ύπνωσης επέρχεται όταν ο νους συγκεντρώνεται σε κάτι συγκεκριμένο και έχει απορροφηθεί από αυτό. Το συνειδητό κατακλύζεται από μηνύματα από τις αισθήσεις που βρίσκονται σε έξαρση. Αυτό ξυπνάει στο συνειδητό νου την πρωτογενή καταβολή του να παλέψει ή να φύγει. Επειδή δεν υπάρχει κάτι με το οποίο να παλέψει, αρκείται στο να ξεφύγει βρίσκοντας την κατάσταση της Ύπνωσης σαν διέξοδο. Από αυτό μπορούμε να δούμε ότι η Ύπνωση είναι μια εντελώς φυσιολογική λειτουργία του νου μας και ‘μπαίνουμε’ σε αυτήν την κατάσταση πολλές φορές κατά την διάρκεια της μέρας.


Άλλη μια διαφορά μεταξύ ύπνου και Ύπνωσης είναι η εξής :
Στην κατάσταση Ύπνωσης το συνειδητό κοιμάται (είναι σε καταστολή), το υποσυνείδητο έχει πάρει τον έλεγχο του νου, και τα εγκεφαλικά κύματα Θήτα υπερτερούν στον εγκέφαλο. Στην κατάσταση ύπνου, όλες οι λειτουργίες του νου είναι σε καταστολή.
Η κατάσταση Ύπνωσης αυτή συχνά αποκαλείται ‘Ζώνη’ από τους μουσικούς, και είναι η δημιουργική κατάσταση στην οποία μπαίνουν όταν γράφουν μουσική, οι συγγραφείς όταν γράφουν και ο κάθε άνθρωπος που έρχεται σε επαφή με την φύση και νοιώθει να ενώνεται με τον ‘Δημιουργό των Πάντων’, όταν για παράδειγμα ατενίζει την απέραντη ομορφιά της φύσης επάνω από μια κορυφή ενός βουνού.

‘Αλλα παραδείγματα από την καθημερινότητα:
Είσαστε σε μια κατάσταση Ύπνωσης όταν ακούτε κάποιον που είναι σε θέση ισχύς απέναντι σας, να σας δίνει εντολές / συμβουλές. Σε αυτή την κατάσταση το Υποσυνείδητο είναι ανοιχτό σε υποβολές. Πάντα όμως με την πνευματική άσκηση μπορούμε να μάθουμε να ακυρώνουμε ότι δεν μας ταιριάζει, χρησιμοποιώντας την ελεύθερη μας συνείδηση.
Αυτός είναι ο λόγος που όταν ο γιατρός πει σε κάποιον ‘έχεις τρεις μήνες να ζήσεις’, δεν υπάρχει τέταρτος μήνας για αυτόν.
Επίσης, εννέα στις δέκα περιπτώσεις φοβίας για ομιλία μπροστά στο κοινό, προέρχονται και έχουν εμπεδωθεί από τα παιδικά χρόνια. Όταν ο δάσκαλος έπιασε κάποιον αδιάβαστο και τον σήκωσε να του δώσει ξύλο με τον χάρακα μπροστά σε όλη την τάξη η να τον γελοιοποιήσει.
Παρακολουθούμε ένα έργο στην τηλεόραση /DVD και ΄πεταγόμαστε’ από την θέση μας γιατί τρομάζουμε όταν κάτι παθαίνει ένας από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, παρ’ όλο που ξέρουμε ότι αυτό που βλέπουμε είναι ‘τεχνητό’, είναι ένα έργο, και υπάρχουν κάμερες, και πολλοί άνθρωποι και σκηνοθέτες πίσω από αυτές. Το μυαλό μας έχοντας απορροφηθεί από την πλοκή της ταινίας και έχει ξεχάσει το γεγονός ότι αυτό που βλέπει δεν είναι πραγματικότητα. Μας δίνει το ερέθισμα να πεταχτούμε από την θέση μας την στιγμή που παθαίνει κάτι ένας από τους πρωταγωνιστές. (Το οποίο φυσικά ξέρουμε ότι είναι γραμμένο στο σενάριο του έργου που παρακολουθούμε, αλλά ‘προτιμούμε’ να το αγνοούμε).
Άλλο ένα παράδειγμα είναι όταν οδηγούμε και σκεφτόμαστε κάτι και δεν καταλάβαμε πότε κιόλας φτάσαμε στον προορισμό μας. Το συνειδητό μας ήταν προσηλωμένο σε κάτι που μας απασχολούσε, ενώ το υποσυνείδητό μας ήταν συγκεντρωμένο στο να κάνει κάτι που ξέρει να κάνει πολύ καλά σαν ‘ασυνείδητη συνήθεια’. Σταμάταγε στα φανάρια, όπου και όταν έπρεπε, έβγαζε φλας και έστριβε εκεί που έπρεπε και έκανε ότι χρειαζόταν για να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.
Η κατάσταση Ύπνωσης στην καρέκλα του Υπνοθεραπευτή χρησιμοποιείται για να μπει ο θεραπευόμενος σε μια κατάσταση κατά την οποία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το Υποσυνείδητό του κάτω από την ασφαλή καθοδήγηση του Υπνοθεραπευτή για να κάνει τις αλλαγές που αυτός θέλει στην συμπεριφορά του.
Η κατάσταση ‘Ύπνωσης που οδηγεί σε Υπνοθεραπεία, εκδηλώνεται στο σώμα με κούραση των ματιών που οδηγεί σε κλείσιμο των βλεφαρίδων, αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αναπνέουμε (η αναπνοή γίνεται πιο αργή και ρυθμική), στο στόμα και στον λαιμό δημιουργείται η αίσθηση ότι ξεραίνονται και ο άνθρωπος θέλει να καταπιεί. ‘Όταν τα μάτια κάτω από τα κλειστά ματόκλαδα κοιτάξουν προς τα πάνω, δίνεται η εντολή στον εγκέφαλο να αρχίσει να χρησιμοποιεί τον Υποσυνείδητο (η Ασυνείδητο) νου, για να αποκτήσει πρόσβαση στις πεποιθήσεις και συμπεριφορές που έχουν γραφτεί εκεί, όπως ένα κομπιούτερ γράφει τις πληροφορίες στον σκληρό δίσκο.
Κατά την διάρκεια της Ύπνωσης όλες οι αισθήσεις βρίσκονται σε εγρήγορση και πολλαπλασιάζονται (σύνηθες φαινόμενο είναι ότι όταν κάποιος μπαίνει σε κατάσταση Ύπνωσης ακούει πιο έντονα ήχους, όπως τον ήχο από κάποιο μηχάνημα κλιματισμού η θέρμανσης που μόλις και μετά βίας τον άκουγε πριν μπει στην κατάσταση Ύπνωσης).
Γιατί όμως μπαίνουμε σε αυτήν την κατάσταση Ύπνωσης; Τι μας ωφελεί;
Το μυαλό μας αποτελείται το Συνειδητό (12% του μυαλού μας), το κριτικό μυαλό που είναι μέρος του Συνειδητού και του Υποσυνειδήτου, και το Υποσυνείδητο (ή Ασυνείδητο), το οποίο είναι το 88% του μυαλού μας. Ενώ το Συνειδητό μπορεί να κάνει ταυτόχρονα μόνο 3-4 πράγματα, το Υποσυνείδητο καταγράφει τα πάντα τα οποία του στέλνουν οι αισθήσεις μας.
Στο υποσυνείδητο καταγράφονται επίσης και όλες μας οι εμπειρίες που περνιούνται από γενιά σε γενιά μέσω του DNA, όπως και όλες οι εμπειρίες και τα συναισθήματα, από την στιγμή που θα δημιουργηθεί η καινούργια ζωή μέσα στην μήτρα.
Όταν λοιπόν μπαίνουμε σε κατάσταση Ύπνωσης, μέσω Αυτό-Ύπνωσης (αν την έχουμε διδαχτεί) ή Έτερο-Ύπνωσης, δουλεύοντας με έναν Υπνοθεραπευτή, μέσα από την καθοδήγηση του Υπνοθεραπευτή, ερχόμαστε σε επαφή με τις εμπειρίες και τα συναισθήματα που έχουν αποθηκευτεί στο υποσυνείδητο και μπορούμε να κάνουμε άμεσες αλλαγές σε αυτά, με ασφάλεια, λόγω του γεγονότος ότι είμαστε σε κατάσταση Ύπνωσης και καθοδηγούμαστε από τον Υπνοθεραπευτή.
Το γεγονός ότι η Υπνοθεραπεία δουλεύει άμεσα με το Υποσυνείδητο, είναι αυτό που την κάνει πιο γρήγορη σαν θεραπεία και πιο αποτελεσματική από την κλασσική Ψυχοθεραπεία κατά την οποία ο θεραπευτής και ο θεραπευόμενος συζητάνε το πρόβλημα και επιδιώκουν λύση, χρησιμοποιώντας τον συνειδητό νου, που είναι το 12% του μυαλού, ενώ κατά την διάρκεια της Υπνοθεραπείας χρησιμοποιείται το Υποσυνείδητο (ή ασυνείδητος νους) που είναι το 88% του νου.

Οι πέντε κατηγορίες εγκεφαλικά κυμάτων και η Υπνοθεραπεία
Ο εγκέφαλος μας είναι ένα ζωντανό κομπιούτερ το οποίο δουλεύει με ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Αν συνδέσουμε τα ηλεκτρόδια ενός ηλεκτροεγκεφαλογράφου στο κεφάλι θα δούμε στην οθόνη τα εγκεφαλικά κύματα του εγκεφάλου. Οι επιστήμονες έχουν χωρίσει τα εγκεφαλικά κύματα σε κατηγορίες, ανάλογα με τις συχνότητες στις οποίες αυτά δραστηριοποιούνται. Όλες οι κατηγορίες εγκεφαλικών κυμάτων είναι πάντα παρόντες στον εγκέφαλο, αλλά ανάλογα με το τι δραστηριότητα κάνουμε κάθε συγκεκριμένη στιγμή, κάποια ομάδα κυμάτων υπερτερεί έναντι των άλλων. ‘Όταν λοιπόν στην ‘καθομιλουμένη’ λέμε ότι είμαστε σε κατάσταση Θήτα, εννοούμε ότι κατά την στιγμή της μέτρησης τα εγκεφαλικά κύματα Θήτα υπερτερούσαν έναντι όλων των άλλων κυμάτων στον εγκέφαλο. Για παράδειγμα όταν είμαστε σε κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης είμαστε σε κατάσταση Θήτα, ενώ όταν είμαστε σε μια κατάσταση ελαφριάς χαλάρωσης η ονειροπόλησης, ή μόλις μπαίνουμε σε κατάσταση διαλογισμού, είμαστε στην κατάσταση Άλφα.
Τα εγκεφαλικά κύματα έχουν αναλυθεί και έχουν μπει στις επόμενες κατηγορίες :
Κύματα Γάμμα. Από 28-40 Hz (κύκλους το δευτερόλεπτο).
Είναι τα κύματα στα οποία ενεργοποιείται ο εγκέφαλος όταν μαθαίνουμε η επεξεργαζόμαστε πληροφορίες. Τα κύματα Γάμμα συνδέονται με ανώτερη πνευματική δραστηριότητα και την απελευθέρωση των ενδορφινών Βήτα.
Κύματα Βήτα. Από 14-28 Hz (κύκλους το δευτερόλεπτο).
Είναι τα κύματα στα οποία ενεργοποιείται ο εγκέφαλος όταν κάνουμε μια συνειδητή ενασχόληση, όταν σκεφτόμαστε, μιλάμε και επικοινωνούμε, όπως και τώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές.

Κύματα Άλφα. Από 7.8-14 Hz (κύκλους το δευτερόλεπτο).
Σε κατάσταση ‘Άλφα είμαστε όταν είμαστε σε κατάσταση αρχικής χαλάρωσης, διαλογισμού ή όταν ονειροπολούμε. Επίσης είναι η πρώτη από τις κατηγορίες θεραπευτικών συχνοτήτων (η άλλη κατηγορία θεραπευτικών συχνοτήτων είναι η Θήτα). Έχει παρατηρηθεί ότι όταν ένας θεραπευτής κάνει Reiki μπαίνει σε κατάσταση Άλφα για να ενωθεί με την Πηγή της Ενέργειας την οποία θέλει να μεταδώσει.


Όταν Κύματα Θήτα. Από 4-7.8 Hz (κύκλους το δευτερόλεπτο).
Είμαστε σε κατάσταση Θήτα κατά την διάρκεια Ύπνωσης η Αυτό-Ύπνωσης, όταν είμαστε σε κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης και βαθύ διαλογισμού, όπως και στην φάση RΕM – (Rapid Eye movement) που είναι η δεύτερη φάση του ύπνου.
‘Όταν είμαστε σε κατάσταση Θήτα και ο νους έχει άμεση πρόσβαση στο Υποσυνείδητο, έχει άμεση πρόσβαση στον ‘σκληρό δίσκο’ του νου μας, εκεί που αποθηκεύονται οι αναμνήσεις, οι εμπειρίες και τα συναισθήματα, οι συνήθειες και η δημιουργικότητα και η έμπνευση, τα συναισθήματα και η πνευματική σύνδεση.
Πολλοί πνευματικοί άνθρωποι διαλογίζονται για πολλές ώρες για να φτάσουν σε πολύ βαθειά κατάσταση Θήτα και να επιτύχουν μια κατάσταση απόλυτης χαλάρωσης και ηρεμίας.
Στην κατάσταση Θήτα είμαστε δημιουργικοί, μας έρχεται έμπνευση και αναπτύσσεται η πνευματικότητά μας.
Σε αυτήν την κατάσταση μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να αποσυνδέσει αρνητικά συναισθήματα από τις μνήμες και τις αναμνήσεις και έτσι να ξεπεράσουμε αρνητικές καταστάσεις και φοβίες που μέχρι τώρα θεωρούσαμε αξεπέραστες.

Κύματα Θήτα, η Δεύτερη φάση του Ύπνου (REM) και Υπνοθεραπεία
Η φάση αυτή εκδηλώνεται με τρεμόπαιγμα των βλεφάρων και γύρισμα των ματιών προς τα επάνω, προς την επίφυση, (η τρίτο μάτι) το οποίο συμβολικά δεχόμαστε ότι είναι στην μέση του μετώπου, όπως ανεβαίνει η νοητική γραμμή της συνέχισης της μύτης.
Κατά την διάρκεια αυτής της φάσης του ύπνου, το Υποσυνείδητο ‘ανοίγει’ και αφήνει να φύγουν μέσω των ονείρων ότι δεν χρειάζεται από τα ερεθίσματα της ημέρας που πήρε μέσω των αισθήσεων και έχει αποθηκεύσει προσωρινά στο κριτικό μυαλό, που βρίσκεται μεταξύ Συνειδητού και Υποσυνειδήτου.
Με την Υπνοθεραπεία, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την δεύτερη φάση του Ύπνου, (REM), δίνοντας υποβολές κατά την διάρκεια της θεραπείας, έτσι ώστε να βοηθηθεί η κατάσταση εκτόνωσης του νου από τα αρνητικά συναισθήματα και τις αρνητικές πεποιθήσεις και να ‘δημιουργηθεί χώρος’ για καινούργια όμορφα συναισθήματα και συνήθειες για να φτιαχτούν και να εγκατασταθούν στο Υποσυνείδητο.
Κύματα Δέλτα. Από 0-4 Hz (κύκλους το δευτερόλεπτο).
Είναι μια από τις τρεις εγκέφαλος κοιμάται (συνειδητό και υποσυνείδητο είναι σε καταστολή) και το σώμα κάνει ανάπλαση κυττάρων. Αυτός είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε τον καλό και χαλαρωτικό ύπνο, ειδικά κατά την διάρκεια της ανάρρωσης από κάποια ασθένεια.

Copyright @ Costas Lambropoulos C.Ht 2013
contact : lambropoulos.costas@gmail.com


Στην ενότητα μας "Εναλλακτικά" μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα γύρω από τον κόσμο του Εναλλακτικού!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


maro-samana.com