Ποιο είναι το ιδανικό γεύμα αν θες να αδυνατίσεις;                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Ποιο είναι το ιδανικό γεύμα αν θες να αδυνατίσεις;

..

Ποιο είναι το ιδανικό γεύμα αν θες να αδυνατίσεις;

Τι ακριβώς πρέπει να περιέχει το μεσημεριανό σου αν θέλεις να αδυνατίσεις.

Το ιδανικό γεύμα ορίζεται από μια εξίσωση με πολλούς «αγνώστους». Γιατί για να είναι ισορροπημένο, ώστε να σου προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι, και ταυτόχρονα
ελαφρύ, είναι σημαντικό να περιέχει σε σωστή αναλογία πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, λιπαρά, υδατάνθρακες, σάκχαρα και, φυσικά, θερμίδες.
Να ποια πρέπει να είναι η περιεκτικότητά του σε…


Θερμίδες

Όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος, το γεύμα σου καλό είναι να μην έχει περισσότερες από 400 – 450 θερμίδες. Εάν θέλεις απλώς να διατηρήσεις το βάρος σου και να μην παχύνεις, μπορείς να τρως 500 θερμίδες στο μεσημεριανό.

Δείτε επίσης: 10 τροφές με λιγότερες από 100 θερμίδες

Πρωτεΐνη

Θα σου εξασφαλίσει την ενέργεια που χρειάζεσαι ώστε να μην νιώσεις αδυναμία, κούραση και ακαταμάχητη λαχτάρα για γλυκό το απόγευμα. Χρειάζεσαι 20-30 γραμμάρια, που αναλογούν στο 17-25% των συνολικών θερμίδων του γεύματος.

Δείτε επίσης: Οι πρωτεΐνες

Φυτικές ίνες

Το γεύμα σου θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον το ένα τρίτο της ποσότητας των φυτικών ινών που θα καταναλώσεις μέσα στην ημέρα, δηλαδή περίπου 8 γραμμάρια (αν σκεφτείς ότι η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα είναι 25 γραμμάρια). Θα τις εξασφαλίσεις τρώγοντας υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες (προϊόντα ολικής άλεσης, αμυλώδη λαχανικά και φρούτα) αλλά και ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Δείτε επίσης: Οι φυτικές ίνες θωρακίζουν την υγεία

Υδατάνθρακες

Προσφέρουν στο σώμα, αλλά και στο μυαλό σου, ενέργεια και έτσι δεν θα νιώσεις κούραση και πείνα. Προσοχή όμως! Αν το παρακάνεις με την ποσότητα. Τώρα είναι αυτοί που θα σου προκαλέσουν αίσθημα εξάντλησης, γι’ αυτό είναι σημαντικό να μην υπερβείς τα 50-65 γραμμάρια (περίπου το 45-55% των συνολικών θερμίδων του γεύματος). Απόφυγε τους απλούς υδατάνθρακες (αλεύρι, ζάχαρη) και προτίμησε τους σύνθετους (δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά).

Δείτε επίσης: Οι 3 κακοί υδατάνθρακες που δεν πρέπει να βγάλετε από τη ζωή σας


Σάκχαρα

Ένα σωστό γεύμα περιέχει μέχρι 4 γραμμάρια ζάχαρη ή 20 γραμμάρια σάκχαρα από φυσικές πηγές (φρούτα, γλυκοπατάτες, μέλι κ.λπ.). Πρόσεξε ιδιαίτερα τη ζάχαρη που μπορεί να είναι «κρυμμένη» στις τροφές που επιλέγεις (όπως για παράδειγμα στο ψωμί), γι’ αυτό διάβαζε προσεκτικά τις ετικέτες και προτίμησε ό,τι αναγράφει «χωρίς προσθήκη ζάχαρης».

Δείτε επίσης: 19 τροφές-φυσικοί "λιποδιαλύτες"

Λιπαρά

Προσθέτοντας «καλά» λιπαρά στο γεύμα σου το φαγητό σου θα είναι πιο απολαυστικό και θα σε «κρατήσει» περισσότερο, γι’ αυτό φρόντισε το 30-35% των θερμίδων του να προέρχεται από ελαιόλαδο, αβοκάντο, ελιές, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Δείτε επίσης: Ωμέγα 3 Λιπαρά Οξέα: Ένας μεγάλος σύμμαχος για την υγεία μας

Τι ώρα να το φάω;

Προτίμησε να φας το μεσημεριανό δύο με τρεις ώρες μετά το δεκατιανό. Εάν για παράδειγμα, πάρεις πρωινό στις 8:30 και φας ένα σνακ γύρω στις 11, μπορείς να φας το γεύμα γύρω στις 2.

Δείτε επίσης:
Κάντε το τεστ: Μήπως έχετε έλλειψη μαγνησίου; Μάθετε και τα τρόφιμα που τρώμε, μας «κλέβουν» μαγνήσιο!
10 τροφές που μας αδυνατίζουν και δεν το ξέραμε
Γρίπη; 6 καθημερινά tips για να την αποφύγετε
Ενυδάτωση από λάδι καρύδας με άρωμα βανίλιας
Φτιάξτε γαλα από αμύγδαλα

Στην ενότητα μας "Συνταγές ομορφιάς και υγείας" μπορείτε να βρείτε και άλλες φυσικές λύσεις που σας ενδιαφέρουν!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


shape.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου