Αλκοόλ, διατροφή και υγεία                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Αλκοόλ, διατροφή και υγεία

..

Αλκοόλ, διατροφή και υγεία

Η κατανάλωση αλκοόλ έχει αποτελέσει εδώ και πολλά χρόνια σημείο «διαμάχης» για την επιστημονική κοινότητα, καθώς η επίδρασή του στην υγεία θα μπορούσε να παρομοιαστεί με τις δύο όψεις ενός νομίσματος.



Βέβαια, είναι σαφές πως για ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως για παράδειγμα οι έγκυοι, τα άτομα με ιστορικό αλκοολισμού, οι ασθενείς με ηπατικές νόσους και όσοι λαμβάνουν φάρμακα που αλληλεπιδρούν με το αλκοόλ, θα πρέπει να αποφεύγουν την πρόσληψή του.

Τι ισχύει όμως για το γενικό πληθυσμό; Η διεθνής βιβλιογραφία έχει επανειλημμένα δείξει πως η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, η οποία ισοδυναμεί με 1-2 μερίδες/ημέρα και 1 μερίδα/ημέρα για άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα, σχετίζεται με σημαντικά οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα. Ειδικότερα, έχει φανεί πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος, εγκεφαλικού επεισοδίου, περιφερικής αγγειοπάθειας, αιφνίδιου καρδιακού θανάτου και θανάτου από κάθε καρδιαγγειακό αίτιο. Από την άλλη, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι πιθανόν να δρα προστατευτικά ενάντια στον κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών και χρόνιων νοσημάτων όπως οι χολολιθίαση και ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2.

Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί πως έχει σημασία και ο τρόπος κατανάλωσης, καθώς το να πιει κανείς, για παράδειγμα, 7 ποτά το Σάββατο και να απέχει από το αλκοόλ για το υπόλοιπο της εβδομάδας δεν ισοδυναμεί σε καμία περίπτωση με την κατανάλωση ενός ποτού ανά ημέρα, αφού μπορεί η συνολική ποσότητα για την εβδομάδα να είναι ίδια, αλλά οι επιπτώσεις στην υγεία διαφέρουν κατά πολύ.
Από την άλλη, η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, καθώς συνδέεται με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης αλκοολικής ηπατίτιδας και κίρρωσης του ήπατος, μιας δυνητικά θανατηφόρας νόσου. Επιπλέον, μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση υπέρτασης και καδιομυοπάθειας, ενώ έχει συσχετισθεί και με πολλές μορφές καρκίνου.

Συμπερασματικά λοιπόν, φαίνεται ότι η κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται τόσο με οφέλη όσο και με πιθανούς κινδύνους για την υγεία. Συνεπώς, το ζητούμενο είναι η συνεκτίμηση των δύο όψεων του νομίσματος, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, την κατάσταση υγείας και το σύνολο των συνηθειών κάθε ατόμου. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν τα πιθανά οφέλη υπερτερούν, δε συστήνεται σε άτομα που δε συνηθίζουν να καταναλώνουν αλκοόλ να το ξεκινήσουν.

Δείτε επίσης:
Τελικά τι συμβαίνει με το σπανάκι; έχει ή δεν έχει σίδηρο;
Οι φυτικές ίνες καταπολεμούν το έφραγμα.
Τρία «θαυματουργά γιατροσόφια» από μέλι
Τα όπλα της φύσης, για να αντιμετωπίσετε, τον πυρετό, τους πόνους των αρθρώσεων, τον βήχα και την καταρροή, από την γρίπη και το κοινό κρυολόγημα
Φτιάξτε γαλα από αμύγδαλα

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου