Βότανα και χρήσεις για το νευρικό σύστημα                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Βότανα και χρήσεις για το νευρικό σύστημα

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Βότανα και χρήσεις για το νευρικό σύστημα

Νευρικό σύστημα και βότανα
Όταν η καθημερινότητα μας πνίγει, οι ρυθμοί της ζωής αυξάνονται και μαζί με αυτούς και τα προβλήματα, το άγχος και τα νεύρα μας χτυπάνε την πόρτα. Δυστυχώς δεν είναι πάντα εύκολο να τους κλείσουμε την πόρτα αλλά μπορούμε να πετύχουμε την μείωση τους, πίνοντας απλά ένα ρόφημα από βότανα.



Όταν υπάρχει συνεχόμενη ένταση το νευρικό σύστημα είναι ανίκανο να ανακτήσει γρήγορα τις δυνάμεις του. Το στρες, η νευρικότητα, η αϋπνία, η κατάθλιψη, οι ταχυπαλμίες, η οξυθυμία, οι νευραλγίες, οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες είναι όλες ασθένειες που ταλαιπωρούν το νευρικό μας σύστημα.

Μπορείτε να χαλαρώσετε και να καταπραΰνετε το πνεύμα σας και τον οργανισμό σας με φυσικά φάρμακα από βότανα. Στη συνέχεια θα δείτε πως μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις συχνότερες παθήσεις του νευρικού συστήματος με την χρήση των βοτάνων.

Για την κατάθλιψη, την ένταση και το άγχος
Αν έχετε προβλήματα με το άγχος θα πρέπει να τρέφεστε σωστά, να κάνετε γυμναστική που να σας χαλαρώνει όπως η γιόγκα και να ξεκουράζεστε τακτικά.

– Το μελισσόχορτο, το βαλσαμόχορτο και η σκουτελλαρία είναι βότανα τα οποία συντελούν στην διατήρηση της διανοητικής και συναισθηματικής ισορροπίας.

– Επιπλέον το μελισσόχορτο ηρεμεί τις ταχυπαλμίες και τις παθήσεις του πεπτικού συστήματος οι οποίες προκύπτουν από το άγχος.

– Η σκουτελλαρία καταπολεμά τις κρίσεις πανικού και τους πονοκεφάλους.

– Η βαλεριάνα μειώνει την υπερκινητικότητα και το χρόνιο άγχος, ενώ

– το τζίνσενγκ είναι το φάρμακο για το στρες ειδικά για τα συναγωνιστικά αθλήματα.

Αν αντιμετωπίζετε τέτοιου είδους πρόβλημα δείτε αναλυτικά πως θα τα καταπολεμήσετε με το βότανο που ταιριάζει στην ασθένεια σας.


  • Φτιάξτε έγχυμα από μια χούφτα νωπά ή αποξηραμένα φύλλα μελισσόχορτου σε 150 ml νερό. Πίνετε έως και 5 φλιτζάνια την ημέρα ή προσθέστε την ημερήσια δόση στο νερό του μπάνιου.
  • Φτιάξτε έγχυμα από βαλσαμόχορτο (με τις ίδιες δόσεις από το μελισσόχορτο) και καταναλώνετε έως και 4 φλιτζάνια την ημέρα.
  • Φτιάξτε έγχυμα από σκουτελλαρία (με τις ίδιες δόσεις από το μελισσόχορτο) και πίνετε έως και 5 φλιτζάνια την ημέρα.
  • Πάρτε 10 σταγόνες βάμματος από βαλεριάνα σε νερό κάθε μια ώρα, το πολύ για 2 βδομάδες σε αυτή τη δοσολογία.
  • Πάρτε δισκία τζίνσενγκ ή μαγειρέψτε την ρίζα του βοτάνου. Μην το χορηγείτε πάνω από 6 βδομάδες και σε παιδιά κάτω των 12 ετών. Κατά την εγκυμοσύνη να μην χρησιμοποιείται, και τέλος μην το συνδυάζετε με καφεϊνούχα ποτά.

Για τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες
Τα αίτια των πονοκεφάλων μπορεί να είναι πολλά, όπως ένας πονόδοντος, πρόβλημα στον αυχένα ή στα μάτια ή ακόμα και από την μέθη.

– Η λεβάντα καταπραΰνει ενώ το σταυροβότανο ηρεμεί και τονώνει τις νευρικές εξαντλήσεις και την υπερκινητικότητα.

– Η φλαμουριά βοηθάει στην αντιμετώπιση της ιγμορίτιδας η οποία προκαλεί πονοκεφάλους. Ενώ

– το αγριοράδικο και το γαϊδουράγκαθο αποτοξινώνουν τον οργανισμό από τη μέθη.

Οι ημικρανίες αποτελούν ένα πιο ειδικό πρόβλημα και τα βότανα βοηθάνε στην πρόληψη και στην θεραπεία τους. Η σκουτελλαρία και το δεντρολίβανο είναι εξαιρετικά σε περιπτώσεις ημικρανιών. Τέλος το παρθενούλι ενδείκνυται για την πρόληψη ημικρανιών.


  • Κάντε ελαφρύ μασάζ από 2-3 σταγόνες αιθέριου ελαίου λεβάντας στους κροτάφους.
  • Φτιάξτε έγχυμα από 1 κ.σ. φλαμουριάς σε 1 φλιτζάνι νερό και πίνετε έως 5 φλιτζάνια την ημέρα.
  • Φτιάξτε έγχυμα σταυροβοτάνου και πίνετε έως 4 φλιτζάνια την ημέρα. Να το αποφεύγετε κατά την διάρκεια εγκυμοσύνης.
  • Πάρτε δισκία ή 10 σταγόνες βάμματος από παρθενούλι με νερό. Αλλιώς μπορείτε να βάλετε ένα φύλλο από το παρθενούλι στο τοστ σας. Το βάμμα να το πάρετε μια μόνο φορά. Μην το χορηγείτε σε παιδιά κάτω των 12 ετών και στις εγκυμονούσες.
  • Φτιάξτε έγχυμα με 1 κ.σ. σκουτελλαρίας σε 1 φλιτζάνι νερό ή με 1 κοφτό κ.γ. δεντρολίβανου σε 1 φλιτζάνι νερό. Πίνετε μέχρι 4 φλιτζάνια ημερησίως.
  • Φτιάξτε αφέψημα από 15 γρ. ρίζας αγριοράδικο σε 750 ml νερό. Πιείτε το κατά την διάρκεια της ημέρας.

Για την αϋπνία
Αν έχετε δυσκολίες στον ύπνο να καταναλώνετε ηρεμιστικά βότανα όπως το γερμανικό χαμομήλι, η πασιφλόρα, η φλαμουριά, η λεβάντα και ο λυκίσκος το βράδυ. Τα διεγερτικά βότανα όπως το τζίνσενγκ ενδείκνυται όταν ο οργανισμός πάσχει από νευρική εξάντληση και κόπωση.


  • Φτιάξτε έγχυμα από ένα από τα παραπάνω βότανα, σε καλυμμένο σκεύος από 1 κ.σ. βοτάνου σε 1 φλιτζάνι νερό. Πιείτε το πριν πέσετε για ύπνο.
  • Αλλιώς πάρτε 1 κ.γ. βάμματος με νερό 3 φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το βότανο που σας συμβουλεύω να πάρετε για αρχή είναι το γερμανικό χαμομήλι, αν δείτε ότι δεν σας βοηθάει δοκιμάστε τη φλαμουριά, στη συνέχεια λεβάντα και στο τέλος το παθανθές ή πασιφλόρα.
  • Μπορείτε να φτιάξετε ένα σακουλάκι από αποξηραμένο λυκίσκο και να το βάλετε μέσα στο μαξιλάρι σας. Εάν νιώθετε το αίσθημα της κατάθλιψης αποφύγετε το λυκίσκο.
  • Χρησιμοποιήστε 1 γρ. ρίζας τζίνσενγκ στα φαγητά σας αλλά να τα καταναλώνετε μόνο κατά την διάρκεια της ημέρας και χωρίς τη χρήση καφεΐνης. Να μην υπερβαίνετε το διάστημα 6 εβδομάδων και να μην το χορηγείτε σε παιδιά κάτω των 12 ετών και σε εγκυμονούσες.


Τροφή: Γενικά να έχετε υπόψιν ότι τα βότανα δεν πρέπει να τα παίρνετε πάνω από 2-3 συνεχόμενες εβδομάδες, εκτός από εκείνα που αναφέρονται για περισσότερες. Αν στο διάστημα αυτό δεν νιώσετε βελτίωση σταματήστε την χρήση του ίδιου βοτάνου και ξεκινήστε νέα χρήση με καινούριο βότανο για πάλι μέχρι το απαιτούμενο διάστημα. Να ακολουθείτε ακριβώς τις δοσολογίες και τις δόσεις. Εάν αυξήσετε τις δόσεις φέρετε δικιά σας ευθύνη. Να ενημερωθείτε από το γιατρό σας έτσι και αλλιώς και ειδικά σε περίοδο εγκυμοσύνης, θηλασμού και για παιδιά κάτω των 12 ετών.

«Τροφή»: Για τα προβλήματα του άγχους και του στρες έχω να σας προτείνω

– Τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τα επίπεδα άγχους περίπου σε ποσοστό 20% αλλά και τη φλεγμονή σε υγιείς ανθρώπους. Τα ω-3 , επίσης είναι απαραίτητα για την κανονική ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος του ανθρώπινου οργανισμού. Ακόμη το DHA μαζί με το αραχιδονικό οξύ, που περιέχονται στα ω 3, σε μεγάλες ποσότητες, απαιτούνται για την ανάπτυξη του νευρικού ιστού, ειδικά για την κυτταρική διαφοροποίηση και τη δημιουργία των νευρικών συνάψεων. και

– την βαλεριάνα, η οποία χρησιμοποιείται για πάνω από 1.000 έτη και είναι γνωστή παγκοσμίως η δυνατότητά της να χαλαρώνει το κεντρικό νευρικό σύστημα και να προωθεί τα συναισθήματα ηρεμίας για ήπιο ύπνο και ελάττωση της νευρικής υπερέντασης, καθώς και να μειώνει τα επίπεδα ανησυχίας και άγχους.
Αντίθετα από ότι πιστεύεται η βαλεριάνα ΔΕΝ είναι υπνωτικό και ΔΕΝ κοιμίζει, απλώς χαλαρώνει και έτσι έρχεται με μεγαλύτερη ευκολία ο ύπνος!

Διαθέτω, λοιπόν, εξαιρετικής ποιότητας, βιολογική, πιστοποιημένη βαλεριάνα και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, ως συμπληρώματα διατροφής, ώστε να λαμβάνετε τα οφέλη τους στον μέγιστο βαθμό. Όσοι ενδιαφέρεστε επικοινωνήστε στο μέιλ: life@proionta-tis-fisis.com


Δείτε επίσης:
Ρόφημα με βρώμη, αποξηραμένα φρούτα και μπαχαρικά!
Αλκαλική δίαιτα… άλλο ένα διατροφικό τέχνασμα;
Καθαρισμός και αποτοξίνωση του εντέρου, του βασιλιά των οργάνων
Διώξτε τον επιχείλιο έρπη άμεσα και χωρίς φάρμακα

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


proionta-tis-fisis.com

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.