Η μεσογειακή διατροφή επιβραδύνει την ατροφία του εγκεφάλου                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Η μεσογειακή διατροφή επιβραδύνει την ατροφία του εγκεφάλου

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Η μεσογειακή διατροφή επιβραδύνει την ατροφία του εγκεφάλου

Καθώς γερνάμε, ο εγκέφαλος συρρικνώνεται και χάνουμε εγκεφαλικά κύτταρα. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μάθηση και τη μνήμη. Ωστόσο η υγιεινή διατροφή φαίνεται πως επιβραδύνει αυτή την εξέλιξη και προστατεύει από την ατροφία του εγκεφάλου.


Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το περιοδικό Neurology, οι ηλικιωμένοι που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή διατηρούν τον εγκέφαλο τους πιο υγιή.

Η μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, το ελαιόλαδο, όσπρια (π.χ. φασόλια και φακές) σπόρους δημητριακών όπως το σιτάρι, μέτριες ποσότητες ψαριών πουλερικών, γαλακτοκομικών προϊόντων και κρασί (μαζί με τα γεύματα), ενώ το κόκκινο κρέας είναι περιορισμένο.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες 967 ανθρώπων από τη Σκωτία γύρω στην ηλικία των 70 που δεν είχαν άνοια. Από αυτούς, 562 άτομα είχαν μια μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου (MRI) γύρω στην ηλικία των 73 ετών για να μετρηθεί ο συνολικός του εγκεφάλου, ο όγκος της φαιάς ουσίας και το πάχος του φλοιού (το εξωτερικό στρώμα του εγκεφάλου). Από αυτή την ομάδα, 401 άνθρωποι στη συνέχεια είχαν μια δεύτερη MRI στην ηλικία των 76.

Οι ερευνητές βρήκαν πως όσο λιγότερο ακολουθούσε κανείς τη μεσογειακή διατροφή, τόσο πιθανότερο ήταν να χάσει στην πορεία μεγαλύτερο εγκεφαλικό όγκο. Αυτό ίσχυε ανεξάρτητα από την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και το αν το άτομο είχε χρόνιες παθήσεις (διαβήτη, υπέρταση κ.α.). Αλλά δεν υπήρχε συσχέτιση μεταξύ του όγκου της φαιάς ουσίας ή το πάχος του φλοιού και της μεσογειακής διατροφής.

Η ποσότητα της κατανάλωσης ψαριών και κρέατος επίσης δεν σχετίστηκε με αλλαγές στον εγκέφαλο, αντίθετα με ό,τι είχαν συμπεράνει δύο άλλες μελέτες στο παρελθόν.

Μια αμερικανική μελέτη που είχε γίνει για το ίδιο θέμα βρήκε ότι τα ψάρια και το κρέας ήταν οι κύριοι συνεισφέροντες παράγοντες στο μέγεθος του εγκεφάλου. “Είναι πιθανό ότι άλλες συνιστώσες της μεσογειακής διατροφής είναι υπεύθυνες για αυτή τη συσχέτιση” δήλωσε η Michelle Luciano, επικεφαλής της τρέχουσας μελέτης. Η ίδια σημείωσε ότι η αμερικανική μελέτη εξέτασε τον εγκέφαλο των ηλικιωμένων σε ένα σημείο στο χρόνο, ενώ η δική της μελέτη κατέγραψε το μέγεθος του εγκεφάλου σε δύο χρονικά σημεία, όταν η ηλικία ήταν 73 και 76.

Δείτε επίσης:
Μαϊντανός : Μυρωδικό με εξαιρετική θρεπτική αξία
Το σέλινο καταπολεμά την απώλεια μνήμης.
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


Μετάφραση από ΕΔΩ...
healthyliving.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.