Ρύζι: Ο τρόπος μαγειρέματος που μειώνει το αρσενικό κατά 80%                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Ρύζι: Ο τρόπος μαγειρέματος που μειώνει το αρσενικό κατά 80%

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Ρύζι: Ο τρόπος μαγειρέματος που μειώνει το αρσενικό κατά 80%

Εκατομμύρια άνθρωποι θέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο μαγειρεύοντας το ρύζι με λάθος τρόπο προειδοποιούν οι επιστήμονες. Αλλά υπάρχει ένας κοινός τρόπος μαγειρέματος που αφαιρεί τον κίνδυνο, δηλαδή το αρσενικό, κι αυτός είναι το μούλισμα από το προηγούμενο βράδυ.



Είναι γνωστό ότι το ρύζι περιέχει, κατά μέσο όρο, δεκαπλάσια ποσότητα αρσενικού σε σχέση με άλλες τροφές και άρα η τακτική κατανάλωσή του εκθέτει τον άνθρωπο σε υψηλά επίπεδα αυτού τη δηλητηρίου. Βέβαια, τα επίπεδα του αρσενικού στο ρύζι διαφέρουν ανάλογα με την ποικιλία και τη χώρα προέλευσης.

Το αρσενικό υπάρχει εκ φύσεως στο έδαφος καθώς επίσης και εξαιτίας διαφόρων παλιότερων φυτοφαρμάκων που το περιείχαν. Απορροφάται από τις ρίζες των φυτών αλλά η ρίζα του ρυζιού είναι ιδιαίτερα αποδοτική στην απορρόφησή του στοιχείου.

Το αρσενικό βρίσκεται κυρίως στην εξωτερική φλούδα του ρυζιού γι’ αυτό το καφέ ρύζι έχει περισσότερη ποσότητα από το λευκό (για να γίνει το ρύζι άσπρο απομακρύνεται ο εξωτερικός φλοιός του).

Πως μειώνεται το αρσενικό κατά το μαγείρεμα

Για να μειωθεί η περιεκτικότητα του αρσενικού στο ρύζι, ένας Ιρλανδός ειδικός προτείνει το μούλιασμά του από το βράδυ της προηγούμενης μέρας.

Ο Andy Meharg, καθηγητής βιολογικών επιστημών στο Queens University του Μπέλφαστ, εξέτασε πως ο τρόπος μαγειρέματος επηρεάζει την περιεκτικότητα του αρσενικού στο ρύζι.

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Trust me, I’m a doctor” του BBC, ο Meharg εξέτασε τρεις μεθόδους μαγειρέματος για να βρει κατά πόσο μειώνονται τα επίπεδα αρσενικού στο ρύζι.



  1. Στην πρώτη μέθοδο έβρασε το ρύζι με ανοικτό καπάκι, προσθέτοντας στην κατσαρόλα δύο μέρη νερό ανά ένα μέρος ρύζι. Τα επίπεδα του αρσενικού στο ρύζι δεν άλλαξαν ιδιαίτερα.
  2. Στη δεύτερη μέθοδο έβρασε το ρύζι με αναλογία πέντε μέρη νερό με ένα μέρος ρύζι και, όταν ολοκληρώθηκε το μαγείρεμα, το σούρωσε. Τα επίπεδα του αρσενικού μειώθηκαν κατά σχεδόν 50%.
  3. Στην τρίτη μέθοδο άφησε το ρύζι να μουλιάσει στο νερό από το βράδυ της προηγούμενης μέρας. Το πρωί, πέταξε το νερό, ξέβγαλε το ρύζι και στη συνέχεια το έβρασε με φρέσκο νερό. Με τη μέθοδο αυτή τα επίπεδα του αρσενικού μειώθηκαν κατά 80%.

Άρα, η ασφαλέστερη μέθοδος μαγειρέματος του ρυζιού είναι να το μουλιάσετε από την προηγούμενη μέρα, ύστερα να κάνετε καλή αποστράγγιση και να το βράσετε σε μια κατσαρόλα, με αναλογία πέντε μέρη νερού σε ένα μέρος του ρυζιού.

Δείτε επίσης:
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης
Το θαυματουργό σκόρδο καταπολεμά ακόμη και την ανάπτυξη κακοήθων όγκων
Το κρεμμύδι στο μικροσκόπιο

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


healthyliving.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.