Το κάμπινγκ στην ύπαιθρο καταπολεμάει την αϋπνία                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Το κάμπινγκ στην ύπαιθρο καταπολεμάει την αϋπνία

..

Το κάμπινγκ στην ύπαιθρο καταπολεμάει την αϋπνία

Ο ύπνος στην ύπαιθρο, έστω για ένα Σαββατοκύριακο, αντιμετωπίζει άμεσα την αϋπνία σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κολοράντο. Η μελέτη τους δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Current Biology.



Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το να ζει κανείς στη φύση κάνει καλό στην υγεία π.χ. μειώνει την αρτηριακή πίεση και τις ορμόνες του άγχους. Μια νέα μελέτη δείχνει ότι μπορεί επίσης να βελτιώσει τον ύπνο επαναφέροντας το βιολογικό ρολόι στον φυσικό του κύκλο.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Κινησιολογίας και Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας Kenneth Wright, εξέτασαν την υπόθεση ότι το φως του αστικού περιβάλλοντος απορυθμίζει το βιολογικό ρολόι του ανθρώπου.

Σε δυο πειράματα που πραγματοποίησαν, ένα τον Ιούλιο (συμμετείχαν 14 άτομα) και άλλο ένα τον Δεκέμβριο (συμμετείχαν πέντε άτομα) οι εθελοντές κλήθηκαν να παραμείνουν σε χώρο κατασκήνωσης για μια εβδομάδα ενώ φορούσαν ειδικά ρολόγια που κατέγραφαν τον χρόνο έκθεσης στο φως, το πότε κοιμόντουσαν και πότε ξυπνούσαν. Πριν και μετά το ταξίδι, οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα της ορμόνης μελατονίνης, η οποία ρυθμίζει την ώρα του ύπνου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ακόμη και το χειμώνα που οι μέρες είναι μικρότερες και ο ουρανός συννεφιασμένος, οι άνθρωποι κατά μέσο όρο δέχονταν 13 φορές περισσότερο φυσικό φως από ό,τι στη πόλη. Επίσης οι εθελοντές κοιμούνταν νωρίτερα και ξυπνούσαν νωρίτερα. Το αποτέλεσμα αποδόθηκε στα επίπεδα της μελατονίνης που μεταβάλλονται μέσα στο 24ωρο ανάλογα με το φως.

Μετά την παραμονή στην ύπαιθρο το χειμώνα, τα επίπεδα της μελατονίνης των κατασκηνωτών άρχισαν να αυξάνονται 2,5 ώρες νωρίτερα, κατά μέσο όρο, από ό,τι στην πόλη κι έτσι οι άνθρωποι έτειναν να κοιμούνται 2,5 ώρες νωρίτερα. Το σημαντικότερο ήταν ότι κοιμούνταν 2,3 ώρες περισσότερο.

Ακόμα και ένα Σαββατοκύριακο αρκεί


Να σημειωθεί ότι η επίδραση που είχε το κάμπινγκ στον ύπνο ήταν μικρότερη το καλοκαίρι σε σχέση με το χειμώνα (η μελατονίνη άρχιζε να αυξάνεται 2 ώρες νωρίτερα αντί για τις 2,5 ώρες στο χειμερινό κάμπινγκ). Πιθανώς αυτό συμβαίνει επειδή το καλοκαίρι οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο σε ανοιχτούς χώρους και έτσι εκτίθενται περισσότερο στο φως από ό,τι το χειμώνα.

Στο δεύτερο μέρος της μελέτης, οι ερευνητές ήθελαν να δουν τι θα συνέβαινε όταν κάποιοι άνθρωποι θα πήγαιναν για κάμπινγκ μόνο για ένα Σαββατοκύριακο ενώ άλλοι θα έμειναν στο σπίτι τους. Παρατηρήθηκε ότι αυτοί που έκαναν τη διήμερη εκδρομή κοιμήθηκαν νωρίτερα. “Αυτό μας λέει ότι το χρονοδιάγραμμα του εσωτερικού ρολογιού αλλάζει γρήγορα», ανέφερε ο Wright.

Το κάμπινγκ δεν είναι ο μόνος τρόπος για να πάρετε παρόμοια αποτελέσματα, σύμφωνα με τον Wright: Εκθέτοντας τον εαυτό σας στο φως το πρωί και μειώνοντας στο ηλεκτρικό φως από smartphones και οθόνες το βράδυ επίσης βοηθάει να κοιμάστε περισσότερο και πιο νωρίς.

Πηγή: Circadian Entrainment to the Natural Light-Dark Cycle across Seasons and the Weekend.

Δείτε επίσης:
Κάντε το τεστ: Μήπως έχετε έλλειψη μαγνησίου; Μάθετε και τα τρόφιμα που τρώμε, μας «κλέβουν» μαγνήσιο!
10 τροφές που μας αδυνατίζουν και δεν το ξέραμε
Γρίπη; 6 καθημερινά tips για να την αποφύγετε
Ενυδάτωση από λάδι καρύδας με άρωμα βανίλιας
Φτιάξτε γαλα από αμύγδαλα

Στην ενότητα μας "Συνταγές ομορφιάς και υγείας" μπορείτε να βρείτε και άλλες φυσικές λύσεις που σας ενδιαφέρουν!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


healthyliving.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου