Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη έχουν περισσότερο αρσενικό και υδράργυρο                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη έχουν περισσότερο αρσενικό και υδράργυρο

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη έχουν περισσότερο αρσενικό και υδράργυρο

H διατροφή χωρίς γλουτένη έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια αν και μόνο το 1% των ανθρώπων πάσχει από κοιλιοκάκη, με τη λογική ότι μειώνει τη φλεγμονή του εντέρου.




Το 2015, το ένα τέταρτο των Αμερικανών ανέφεραν ότι έτρωγαν τρόφιμα χωρίς γλουτένη, μια αύξηση 67% από το 2013. Πάντως, πέρα από τα άτομα που έχουν κοιλιοκάκη, άλλα άτομα μπορεί να έχουν ευαισθησία απέναντι στη γλουτένη.

Όμως, τα άτομα που κάνουν μια δίαιτα χωρίς γλουτένη διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο έκθεσης σε αρσενικό και υδράργυρο, τοξικά μέταλλα που συντελούν στην εκδήλωση καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και νευρολογικών διαταραχών.

Αυτό υποστηρίζουν ερευνητές από το University of Illinois στο Σικάγο, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Επιδημιολογίας Maria Argos σε μια δημοσίευσή τους στο περιοδικό Epidemiology.

Ο λόγος είναι ότι τα προϊόντα χωρίς γλουτένη περιέχουν ριζάλευρο ως υποκατάστατο του σιταριού και των άλλων δημητριακών. Το ρύζι όμως είναι γνωστό ότι συσσωρεύει συγκεκριμένα τοξικά μέταλλα, περιλαμβανομένου του αρσενικού και του υδραργύρου, που υπάρχουν στα φυτοφάρμακα, το έδαφος και το νερό.

Αρσενικό και υδράργυρος

Μέχρι σήμερα ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για τις επιπτώσεις στην υγεία από δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ρύζι, ωστόσο οι ερευνητές έχουν βρει ότι το μούλιασμα του ρυζιού πριν το μαγείρεμα μειώνει ως 80% την περιεκτικότητα του αρσενικού.

Οι επιστήμονες μελέτησαν στοιχεία από την αμερικανική έρευνα National Health and Nutrition Examination Survey αναζητώντας συσχετισμό μεταξύ της δίαιτας χωρίς γλουτένη και τοξικών μετάλλων στα ούρα και το αίμα. Και βρήκαν ότι 73 συμμετέχοντες, από τους 7,471 της έρευνας, είχαν αναφέρει ότι έκαναν διατροφή χωρίς γλουτένη την περίοδο 2009-2014.

Τα άτομα που ανέφεραν ότι ακολουθούσαν μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης είχαν διπλάσιες συγκεντρώσεις αρσενικού στα ούρα τους και 70% μεγαλύτερες συγκεντρώσεις υδραργύρου στο αίμα τους.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι περνούν απαρατήρητες ορισμένες σοβαρές συνέπειες της δίαιτας χωρίς γλουτένη. Άρα πρέπει να γίνουν περισσότερες μελέτες για το θέμα ώστε να εντοπίσουμε συγκεκριμένες επιπτώσεις στην υγεία που σχετίζονται με τα υψηλά επίπεδα αρσενικού και υδραργύρου, σε όσους κάνουν μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης», ανέφερε η Argos.

Δείτε επίσης:
Μαϊντανός : Μυρωδικό με εξαιρετική θρεπτική αξία
Το σέλινο καταπολεμά την απώλεια μνήμης.
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


healthyliving.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.