Πολυφασικός ύπνος: Η μέθοδος του Ντα Βίντσι για καλύτερη ξεκούραση και εξοικονόμηση χρόνου                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Πολυφασικός ύπνος: Η μέθοδος του Ντα Βίντσι για καλύτερη ξεκούραση και εξοικονόμηση χρόνου

..

Πολυφασικός ύπνος: Η μέθοδος του Ντα Βίντσι για καλύτερη ξεκούραση και εξοικονόμηση χρόνου

Ο λαμπρός Λεονάρντο Ντα Βίντσι επινόησε μια μέθοδο που θα του επέτρεπε να έχει περισσότερο χρόνο κατά τη διάρκεια της μέρας. Και επειδή, ως γνωστόν, η μέρα έχει μόνο 24 ώρες, έπρεπε να βρει έναν τρόπο να μειώσει αυτό που ήταν το λιγότερο χρήσιμο κατά την άποψή του, τον ύπνο.


Η μέθοδος είναι αρκετά αμφιλεγόμενη, όπως και κάθε τι που έκανε ο Νταβίντσι στην εποχή του, αλλά μιας και έχει δικαιωθεί για πολλά από όσα είπε ή έκανε, ας δούμε ακριβώς τι ήταν αυτό που εφάρμοσε.


Η μέθοδος ονομάζεται «πολυφασικός ύπνος» και περιλάμβανε το σπάσιμο της κανονικής νυχτερινής ξεκούρασης σε περισσότερες φάσεις. Έτσι, ο Ντα Βίντσι κοιμόταν για 15 λεπτά κάθε τέσσερις ώρες. Ως αποτέλεσμα, μείωσε το συνολικό του ύπνο σε μιάμιση ώρα την ημέρα. Ο χρόνος που εξοικονόμησε σε ξεκούραση, αξιοποιήθηκε για την δημιουργική του δουλειά. Λέγεται ότι χρησιμοποίησε αυτή τη μέθοδο ύπνου για πολλά χρόνια της ζωής του, χωρίς να νιώσει ποτέ κουρασμένος.

Όμως, ο πολυφασικός ύπνος του Νταβίντσι έχει εφαρμοστεί και με διαφορετικές μεθόδους


  • Ύπνος για 30 λεπτά κάθε 6 ώρες (η μέθοδος Dymaxion)
  • Ύπνος για 20 λεπτά κάθε 4 ώρες (η μέθοδος uberman)
  • Ύπνος το βράδυ για 1,5 — 3 ώρες και στη συνέχεια 3 φορές κατά τη διάρκεια της μέρας για 20 λεπτά (η μέθοδος everyman)
  • Ύπνος το βράδυ για 2 ώρες και στη συνέχεια για 1 φορά το απόγευμα για 20 λεπτά (η μέθοδος tesla)
  • Ύπνος το βράδυ για 5 ώρες και στη συνέχεια για 1,5 ώρα το μεσημέρι, μετά το φαγητό (η μέθοδος της siesta).


Η τελευταία μέθοδος είναι ίσως η πιο οικεία στη χώρα μας και πιθανόν έχει προκύψει περισσότερο ως ανάγκη παρά ως επιλογή, αφού οι Έλληνες σε γενικές γραμμές κοιμούνται αργά, οπότε η αναπλήρωση του ύπνου είναι απαραίτητη. Παρόλο που πολλές επιστημονικές μελέτες τα τελευταία χρόνια υπερτονίζουν τη σημασία του συνεχόμενου, 7 έως 9 ωρών ύπνου, άλλες μελέτες την αμφισβητούν και υποστηρίζουν ότι ακόμα και 5 – 6 ώρες ύπνου είναι αρκετές.

Το σημαντικό, όπως έχουμε πει πολλές φορές, είναι να ακούμε το σώμα μας και να προσαρμοζόμαστε στα μηνύματα και στις ανάγκες του.

Στην ενότητα μας "Εναλλακτικά" μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα γύρω απο τον κόσμο του Εναλλακτικού!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


enallaktikidrasi.com

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας