Ὑμηττοῦ Ἄρτεμις                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Ὑμηττοῦ Ἄρτεμις

..

Ὑμηττοῦ Ἄρτεμις

Γράφει ο Ἀλαμπάσης Θανάσηςά

– Η ιερά μονή τού Αγίου Ιωάννου τού Θεολόγου στον Δήμο Παπάγου Αττικής ευρίσκεται κτισμένη στους Δυτικούς πρόποδες τού Υμηττού. Υπάγεται εκκλησιαστικά στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και διοικητικά στα όρια τού Δήμου Παπάγου – Χολαργού.
Κατά τον Καθηγητή Φιλοσοφίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ι. Θεοδωρακόπουλο, προϋπήρχε στην θέση αυτήν αρχαίος Ναός της Αρτέμιδος και αργότερα παλαιοχριστιανικός ναός της Παναγίας. Ο κυρίως Ναός, χρονολογείται στον 11ο – 12ο αιώνα, ο νάρθηκας τέλος 13ου αρχές 14ου, η Τράπεζα και το οψοφυλάκιο τον 16ο αιώνα. Η παράδοση λέει ότι όταν σπούδαζε ο μέγας Βασίλειος στην Αθήνα, μελετούσε στο σημείο όπου ευρίσκεται η ιερά μονή.


[Ο μεγάλος ιεράρχης Βασίλειος, που καθιερώθηκε ως ο προστάτης της Παιδείας των Ελλήνων, είναι ομολογουμένως ο πλέον μορφωμένος ιεράρχης. Πολλοί είναι αυτοί που επικαλούνται το όνομά του για να δείξουν πως ο χριστιανισμός δεν ήταν υπόθεση μόνον των αμορφώτων. O μεγάλος αυτός ιεράρχης είπε για τον ελληνικό πολιτισμό ότι, «οι Ολυμπιακοί αγώνες είναι γιορτές του διαβόλου». Για τις βιαιοπραγίες, για τις καταστροφές που διέπραξαν οι χριστιανοί εναντίον των αρχαίων ελληνικών έργων τέχνης, που σήμερα θεωρούνται από την ανθρωπότητα παγκόσμια κληρονομιά, ο αποκαλούμενος Μέγας Βασίλειος θριαμβολογεί: «τα αγάλματα γκρεμίσθηκαν, οι βωμοί έπεσαν, τα δαιμόνια έφυγαν», ενώ στο ίδιο έργο διατυπώνει για ακόμη μια φορά τις απόψεις του για την Παιδεία και τον Πολιτισμό των Ελλήνων: «να μην δειλιάζουμε από τους Ελληνικούς λόγους γιατί αυτοί είναι σαν τους δαυλούς που δεν έχουν πλέον την φωτεινότητα του πυρός αλλά καπνίζουν και μαυρίζουν όσους τους ακουμπούν και δακρύζουν τα μάτια όσων πλησιάζουν» (εις Ησαϊαν 7,196,1-9).

Στο ίδιο ύφος με τον μεγάλο ιεράρχη Βασίλειο, ακόμη ένας μεγάλος της ορθοδοξίας ο «Μέγας» Αθανάσιος στον «Λόγο κατά Ελλήνων» αλλά και στο «περὶ ἐνανθρωπήσεως» θα εκφράζει και αυτός τον αποτροπιασμό των χριστιανών έναντι των Ελλήνων: «τὸ μυαρὸν γένος τῶν Ἑλλήνων… οἱ ψευάμενοι Ἕλληνες», αλλά και την απέχθειά του έναντι στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία: «τῶν Ἑλλήνων σοφίαν ὁ Θεὸς κατήργησε… μετὰ τὴν ἔλευσιν τοῦ Σωτῆρος ἡ σοφία τῶν Ἑλλήνων κατηργήθη καὶ ἡ λιγοστὴ ποὺ ἀπέμεινε ἐξαφανίζεται» 55 (Λόγος περὶ ἐνανθρωπήσεως), επαναλαμβάνοντας αυτούσιες τις θέσεις που διατυπώνονται στο «εἰς τὸν ἅγιον Ἰωάννην τὸν ἀπόστολον κι εὐαγγελιστή» (59,370,7-11), που λέγει τα εξής εκπληκτικά που δείχνουν την απέχθεια και το μίσος του για τον ελληνικό πολιτισμό: «ἐὰν κυττάξῃ εἰς τὰ ἐνδότερα τῶν Ἑλλήνων θὰ ἰδῆς τέφρα καὶ σκόνη καὶ τίποτα ὑγιές, ἀλλὰ σὰν τάφος ἠνοιγμένος εἶναι ὁ λάρυγξ αὐτῶν, γεμάτος ἀκαθαρσίες καὶ πῦον καὶ τὰ δόγματά των γεμάτα σκουλήκια… ἐμεῖς δὲν παραιτούμεθα τῆς κατ’ αὐτῶν μάχης».

Αλλά και για την υποτιθεμένη προσφορά του χριστιανισμού στην διάσωση των αρχαίων συγγραμμάτων, που σύμφωνα με την χριστιανική παράδοση ορισμένα μοναστήρια λειτούργησαν και ως «κιβωτοί γνώσεων» (!) διαφυλάσσοντας τα αρχαία κείμενα με την μορφή χειρογράφων, ο Γενάδιος στο ίδιο μήκος κύματος με τους προηγουμένους θα πει: «τὰ βιβλία τῶν Ἑλλήνων τὰ διέσωζαν οἱ πατέρες μας, χάριν τῆς γλώσσης καὶ γιὰ νὰ ἐλέγχουν τὸν παραλογισμὸν τῶν Ἑλλήνων καὶ διὰ νὰ λάμψῃ ἡ καθαρότης τῆς χριστιανικῆς θεολογίας… οἱ Ἕλληνες φιλόσοφοι ζοῦσαν στὸ σκοτάδι καὶ τὶς φλυαρίες τους τὶς ἀνέτρεψαν θεόπνευσοι ἄνδρες, ὅπως ὁ Μωϋσής»]

– Η μονή Καισαριανής, ιδρύθηκε τον 11ο μ.χ. αιώνα επάνω σε ερείπια αρχαίου ιερού της θεάς Αρτέμιδος. Περιδιαβαίνοντας στον προαύλιο χώρο της μονής (που θεωρείται αρχαιολογικός χώρος) παρατηρούμε ότι υπάρχουν παντού γύρω μας αρχαία σπαράγματα και κομμάτια της πρώτης ιστορίας του τόπου αυτού (αρχαϊκή κεφαλή κριού, μαρμάρινο ανάγλυφο θεάς, αναθηματικοί μικροί κίονες, ενεπίγραφα όστρακα αγγείων). Οι τέσσερις κίονες στον κεντρικό ναό (Εισόδια της Θεοτόκου) που συγκρατούν την οροφή του κτιρίου ανήκουν στον αρχαίο ναό της Αρτέμιδος [εικόνα 1]. Στην μία από τις εισόδους στην μονή, υπάρχει μία πανάρχαια πηγή της οποίας το νερό ρέει μέσα από μία αρχαϊκή κεφαλή κριαριού.

– Ο ναός της Ταυροπόλου Αρτέμιδος εντοπίσθηκε το 1925 στην παραλία της Αρτέμιδος (Λούτσας), ακριβώς δίπλα στην θάλασσα και ερευνήθηκε συστηματικά κατά τα έτη 1956 και 1957 από την Αρχαιολογική Εταιρεία. Σώζεται μόνον το θεμέλιο του ναού από πωρόλιθο, ο οποίος ήταν δωρικός περίπτερος. Η κατασκευή του ναού, στον οποίο ανήκουν τα ορατά σήμερα θεμέλια, χρονολογείται στα τέλη του 5ου αι. π.Χ. Το ιερό της Αρτέμιδος Ταυροπόλου είναι κυρίως γνωστό από τις φιλολογικές πηγές. Στην «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδου, ως ιδρυτής του ιερού αναφέρεται ο Ορέστης, ο οποίος μετέφερε το ξόανο της θεάς από την Ταυρίδα και αποβιβάσθηκε στις Αλές στην ανατολική ακτή της Αττικής για να κτίσει τον ναό της θεάς. Ο Ευριπίδης παρέχει πληροφορίες για τον χαρακτήρα και τα δρώμενα που περιελάμβανε η εορτή των «Ταυροπολίων» που τελούντο προς τιμήν της θεάς: νυκτερινές πομπές, τελετές ξεφρένου διονυσιακού χαρακτήρα και δρώμενα με συμβολική μίμηση ανθρωποθυσιών.

– Η Βραυρώνα είναι σημαντικός αρχαιολογικός χώρος της Αττικής, γνωστή για τον ναό της Αρτέμιδος που έχει δώσει το όνομά του στον σύγχρονο δήμο της ανατολικής Αττικής, αλλά και στον παραθαλάσσιο γειτονικό οικισμό της Λούτσας (σημερινό όνομα Αρτέμιδα). Ήταν κτισμένη σε έναν κολπίσκο στις ακτές του Νοτίου Ευβοϊκού κόλπου, κοντά στον σημερινό οικισμό της Λούτσας. Πρωτοκατοικήθηκε από την νεολιθική εποχή. Την εποχή του Θησέα (εποχή του χαλκού) η Βραυρώνα ήταν ένας από τους 20 δήμους που ενώθηκαν και απετέλεσαν το μετέπειτα Αθηναϊκό κράτος. Σταδιακά η Βραυρώνα εξελίχθηκε σε τόπο λατρείας της Αρτέμιδος και κτίσθηκε ναός αφιερωμένος σε αυτήν. Η λατρεία της Αρτέμιδος στην περιοχή της Βραυρώνας φαίνεται να ξεκίνησε τον 8ο αιώνα π.Χ. ενώ ο ναός κτίσθηκε τον 6ο αιώνα π.Χ. Το 1945 ο αρχαιολόγος Ιωάννης Παπαδημητρίου έκανε ανασκαφές στην περιοχή. Οι ανασκαφές συνεχίσθηκαν και κατά την δεκαετία του 1950 και 1960 και απεκάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος του αρχαιολογικού χώρου. Τα σημαντικότερα αξιοθέατα του αρχαιολογικού χώρου είναι ο ναός της Αρτέμιδος, η στοά σχήματος Π, η ιερή πηγή.

– Ο Ναός του Απόλλωνος Ζωστήρος, ο αποκαλούμενος και «βουλιαγμένος» ναός του Απόλλωνος, είναι αρχαϊκός ναός που ευρίσκεται ένα και πλέον μέτρο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, βυθισμένος σε παχύ στρώμα λάσπης και χώματος, μέσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου Αστήρ Παλάς στον Λαιμό Βουλιαγμένης. Σύμφωνα με τον Αρχαιολογικό Νόμο η πώληση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος δεν περιλαμβάνει και τις αρχαιότητες που ευρίσκονται στην έκτασή του, διότι αυτές ανήκουν στο ελληνικό κράτος. Όλα αυτά βέβαια καθόλου δεν εμπόδισαν την κυβέρνηση Σαμαρά να παραχωρήσει μέσα στο πακέτο πωλήσεως του Αστέρα και τον αρχαϊκό ναό του Απόλλωνος.

– Ισοσκελές είναι το τρίγωνο με κορυφή τον ναό της Αρτέμιδος στους πρόποδες του Υμηττού (σήμερα μονή τού Αγίου Ιωάννου τού Θεολόγου στον Δήμο Παπάγου), και πλευρές έως (α) τον ναό της Ταυροπόλου Αρτέμιδος στην παραλία της Αρτέμιδος (Λούτσας) (18.147,71 μ.) και (β) τον ναό της Αρτέμιδος στην Βραυρώνα (18.147,27 μ.). [εικόνα 2]


– Η γραμμή που ενώνει τον ναό της Αρτέμιδος στους πρόποδες του Υμηττού (σήμερα μονή τού Αγίου Ιωάννου τού Θεολόγου στον Δήμο Παπάγου) με τον ναό του Απόλλωνος Ζωστήρος στις εγκαταστάσεις του Αστέρα στον Λαιμό Βουλιαγμένης, διέρχεται ακριβώς από ιερό της Αρτέμιδος στον Υμηττό (σήμερα μονή Καισαριανής). Η γραμμή είναι 19.706,68 μ. [εικόνα 3]


Οι γεωδαιτικές δομές στις εικόνες 2 και 3 καταδεικνύουν ότι ο άνθρωπος δεν έχει ελεύθερη βούληση, όπως σωστά είπε ο Daniel Wegner, ο πολυβραβευμένος Αμερικανός κοινωνικός ψυχολόγος και καθηγητής ψυχολογίας στο Harvard. Η ελεύθερη βούληση είναι μια αυταπάτη, μια ψευδαίσθηση του ανθρώπου.

[Χαρακτηριστικές περιπτώσεις καθορισμού του ανθρωπίνου ασυνειδήτου, οι εξής δύο εκπληκτικές γεωδαιτικές δομές: των Αρχαιολογικών Ινστιτούτων στην Αθήνα και των πενταστέρων ξενοδοχείων της Αθήνας.

I. Μετρήσεις ακριβείας στην Μερκατορική χαρτογραφική προβολή στους χάρτες της Google καταδεικνύουν ότι, οι θέσεις που ο άνθρωπος επέλεξε για την δημιουργία των πενταστέρων ξενοδοχείων της Αθήνας προκαθορίσθηκαν με σημείο αναφοράς το Ιερό του Απόλλωνος Ζωστήρος, τα λείψανα του οποίου ανεκαλύφθησαν εντός του χώρου που επιλέχθηκε για την κατασκευή της ξενοδοχειακής μονάδας του Αστέρα Βουλιαγμένης. (Οι εκπληκτικές γεωδαισιακές δομές των πενταστέρων ξενοδοχείων της Αθήνας, με σημεία αναφοράς ναούς των Απόλλωνος και της Αρτέμιδος, εδώ: Ξενοδοχεῖα «πεντάστερα»)

II. Μετρήσεις ακριβείας στη Μερκατορική χαρτογραφική προβολή στους χάρτες της Google καταδεικνύουν ότι, οι θέσεις που επελέγησαν για την δημιουργία του Γαλλικού, του Γερμανικού, του Αμερικανικού και του Αυστριακού Αρχαιολογικών Ινστιτούτων στην Αθήνα προκαθορίσθηκαν με σημείο αναφοράς δύο ναούς της Αρτέμιδος: τον ναό της Βραυρωνίας Αρτέμιδος στην Βραυρώνα και τον ναό της Αγροτέρας Αρτέμιδος στο Μετς. Οι Γάλλοι που το 1846 επέλεξαν την θέση που δημιουργήθηκε η Γαλλική Σχολή Αθηνών, ο αρχιτέκτονας Ερνέστο Τσίλλερ που το 1887 και το 1906 επέλεξε τις θέσεις που δημιουργήθηκαν το Γερμανικό και το Αυστριακό Αρχαιολογικά Ινστιτούτα στην Αθήνα, ο Χαρίλαος Τρικούπης που το 1884 παρεχώρησε την έκταση για την δημιουργία της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, δεν είχαν ελεύθερη βούληση να καθορίσουν τα πράγματα όπως αυτοί θα ήθελαν. (Οι εκπληκτικές γεωδαισιακές δομές των Αρχαιολογικών Ινστιτούτων της Αθήνας, με σημεία αναφοράς δύο ναούς της Αρτέμιδος, εδώ: Ζάρια δὲν παίζουν οἱ (δίδυμοι) θεοί…]


Καθορισμένες και ανεξάρτητα με την ανθρώπινη βούληση ήταν και οι θέσεις που επιλέχθηκε να κτισθούν οι ναοί της Αρτέμιδος (α) στους πρόποδες του Υμηττού (εκεί που σήμερα ευρίσκεται η μονή τού Αγίου Ιωάννου τού Θεολόγου στον Δήμο Παπάγου) και (β) στο βουνό του Υμηττού (εκεί που σήμερα ευρίσκεται η μονή Καισαριανής), έτσι που (να) δημιουργούν τις γεωδαιτικές δομές απολύτου ακριβείας των εικόνων 2 και 3 στην Μερκατορική χαρτογραφική προβολή της Γης, στους χάρτες της Google. Ο άνθρωπος ποτέ δεν μπορεί να δράσει με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που τελικά δρα. Το είδος μας είναι δέσμιο της βιωματικής ψευδαισθήσεως του συνειδητού• μια μαριονέτα του ασυνειδήτου. Το ασυνείδητο κινεί τα νήματα του πολιτισμού μας.

Ασφαλώς και τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα από το «καθορισμένο» (απλά) «του ανθρωπίνου ασυνειδήτου». Τόσο, που δεν υπάρχουν ανθρώπινοι όροι που να μπορούν να εξηγήσουν την πραγματικότητα, ούτε έχουμε ως είδος την αντιληπτική ικανότητα ώστε να βάλουμε τους αναγκαίους για την συζήτηση όρους.

Απάντηση στα παραπάνω φιλοσοφικά ερωτήματα επιχειρεί να δώσει η θεωρία της εικονικής πραγματικότητος. Στην από 7 Σεπτεμβρίου 2016 έκθεση της Bank of America Merrill Lynch, έκπληκτοι οι επενδυτές είδαν την γνωστή εταιρεία διαχειρίσεως πλούτου να παρουσιάζει την άποψη, ότι το περιβόητο «Μάτριξ» της γνωστής διάσημης κινηματογραφικής τριλογίας έχει πολλές πιθανότητες να συμβαίνει στα αλήθεια και ότι όλοι μας έχουμε 20-50% πιθανότητες να ζούμε μέσα σε μια ψηφιακή προσομοίωση!

[independent.co.uk
businessinsider.com]

ανάρτησή μου με παράθεση στοιχείων που ισχυροποιούν την θεωρία της εικονικής πραγματικότητος, εδώ: Ἡ Μήτρα]

Αν το σενάριο της εικονικής πραγματικότητος ισχύει – που βάσει της ανθρωπίνου νοήσεως και επιστήμης στην παρούσα ιστορική συγκυρία είναι το επικρατέστερο-, τότε αυτό που ψάχνουμε είναι η «Ρωγμή»! Την έννοια της «Ρωγμής» ορίζει το BBC στο εκπληκτικό άρθρο που παραθέτω στο τέλος της αναρτήσεως, ως εξής: «Θα μπορούσαμε να βρούμε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο ότι ζούμε σε προσομοίωση; Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι εξαρτάται από το πόσο καλή είναι η προσομοίωση. Ο καλλίτερος τρόπος θα ήταν να ψάξουμε για λάθη στο πρόγραμμα, όπως ακριβώς και οι δυσλειτουργίες που προδίδουν την τεχνητή φύση του «συνηθισμένου κόσμου» στο The Matrix …», παραθέτοντας στην συνέχεια απόψεις ερευνητών που υποστηρίζουν ενδείξεις υπάρξεως λάθους στο σύστημα, γεγονός που κατά το δημοσίευμα ισχυροποιεί την θεωρία της προσομοιώσεως της υπάρξεώς μας. Ο εντοπισμός της «ρωγμής του BBC» θα ήταν η απόδειξη που το είδος μας ψάχνει ώστε να επιβεβαιώσει την θεωρία της εικονικής πραγματικότητος, της εικονικής δηλαδή προσομοιωσεως της υπάρξεώς μας.

Αν η θεωρία της εικονικής πραγματικότητος έχει βάση, όπως η Bank of America υποθέτει σε ποσοστό έως 50%, τότε την «Ρωγμή» δείχνουν οι ναοί του Απόλλωνος και Αρτέμιδος. Οι πιθανότητες η προηγουμένη πρόταση να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα είναι έως 50% .

[το εκπληκτικό άρθρο του BBC, εδώ: bbc.com]

Ἀλαμπάσης Θανάσης

Στην ενότητα μας "Αρχαια Ελληνική Θρησκεία " μάθετε ό,τι αφορά την Αρχαία Ελληνική Θρησκεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


filonoi.gr
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου