Τα βλαστάρια μπρόκολου σύμμαχος στο αδυνάτισμα                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Τα βλαστάρια μπρόκολου σύμμαχος στο αδυνάτισμα

..

Τα βλαστάρια μπρόκολου σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Μελέτες έχουν δείξει ότι η σουλφοραφάνη (sulforaphane), ένα φυτοχημικό συστατικό που υπάρχει κυρίως στο μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελών αλλά επίσης στο κουνουπίδι και σε άλλα σταυρανθή λαχανικά, μπορεί να έχει διάφορα οφέλη για την υγεία.


Η σουλφοραφάνη βρίσκεται σε πρόδρομη μορφή στα λαχανικά και μετατρέπεται σε ενεργό μορφή από ένζυμα που υπάρχουν στο σάλιο (όταν μασάμε την τροφή) καθώς και από βακτήρια του εντέρου.


Πολύ πλούσια είναι τα βλαστάρια μπρόκολου 2-5 ημερών (δηλαδή αυτά που βγαίνουν από το σπόρο) τα οποία περιέχουν ακόμα και 50 φορές περισσότερη σουλφοραφάνη από το ώριμο μπρόκολο.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η σουλφοραφάνη βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να καθαρίσει τους πνεύμονες από βλαβερά βακτήρια, ιδιαίτερα στους καπνιστές, βελτιώνει τα συμπτώματα του αυτισμού και ενισχύει την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος έναντι των φλεγμονών και του εκφυλισμού του DNA. Επίσης, φαίνεται πως επιδρά θετικά στην πρόληψη του καρκίνου ενεργοποιώντας ένα παράγοντα μεταγραφής που ονομάζεται Nrf2 και ρυθμίζει την ισορροπία οξείδωσης – αναγωγής στα κύτταρα, ενισχύοντας την αντιοξειδωτική ικανότητα του σώματος.

Στην τρέχουσα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Diabetes, Ιάπωνες ερευνητές του Kanazawa University έδειξαν ότι η σουλφοραφάνη μπορεί να προλαμβάνει την παχυσαρκία και να βοηθάει στο αδυνάτισμα αυξάνοντας την καύση των θερμίδων και να μειώνει τις φλεγμονές μεταβάλλοντας την εντερική χλωρίδα.

Ο ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα της φυτικής ουσίας σε ποντίκια. Συνέκριναν μια ομάδα ποντικιών που κατανάλωνε πολύ λιπαρές τροφές και συγχρόνως συμπληρώματα σουλφοραφάνης με μια άλλη ομάδα που σιτιζόταν μόνο με τις λιπαρές τροφές.


Τα δύο νέα οφέλη

Διαπιστώθηκε ότι η ομάδα της σουλφοραφάνης είχε κερδίσει 15% λιγότερο βάρος από την άλλη, είχε 20% λιγότερο κοιλιακό λίπος, μικρότερη εναπόθεση λίπους στο συκώτι και χαμηλότερο σάκχαρο στο αίμα.

Οι ειδικοί παρατήρησαν ότι η σουλφοραφάνη αύξανε τα επίπεδα της πρωτεΐνης UCP-1, η οποία βρίσκεται στα μιτοχόνδρια και αυξάνει τις καύσεις των λιποκυττάρων.

Επίσης παρατήρησαν και μείωνε τη αφθονία των βακτηρίων Desulfobivrionaceae στο έντερο τα οποία παράγουν μια ενδοτοξίνη που εισέρχεται στο αίμα – η ενδοτοξίνη αυτή είναι ένα μόριο που βρίσκεται στην επιφάνεια των βακτηρίων, απορροφάται από το έντερο και εισέρχεται στο κυκλοφορικό.

Με άλλα λόγια, οι ερευνητές βρήκαν δύο νέες επιδράσεις της σουλφοραφάνης: α) την ικανότητά της να προλαμβάνει την παχυσαρκία και να βοηθάει στο αδυνάτισμα αυξάνοντας τις θερμίδες που καίγονται, και β) βελτιώνει την εντερική χλωρίδα και την μεταβολική ενδοτοξιναιμία.

«Επόμενες κλινικές μελέτες αναμένεται να εξετάσουν αν η σουλφοραφάνη υπό τη μορφή συμπληρώματος διατροφής μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της παχυσαρκίας και να μειώσει τη φλεγμονή και την αντίσταση στην ινσουλίνη», ανέφεραν οι ερευνητές.

Δείτε επίσης:
Μαϊντανός : Μυρωδικό με εξαιρετική θρεπτική αξία
Το σέλινο καταπολεμά την απώλεια μνήμης.
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


healthyliving.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας