Η έλλειψη ύπνου συνδέεται με εξασθένηση του ανοσοποιητικού                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Η έλλειψη ύπνου συνδέεται με εξασθένηση του ανοσοποιητικού

..

Η έλλειψη ύπνου συνδέεται με εξασθένηση του ανοσοποιητικού

Γράφει: Νέτα Σοφία - Ειδικός Συνεργάτης - Σύμβουλος Έκδοσης

Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά μπορεί να έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό, αναφέρει νέα έρευνα.



Επιστήμονες από τις Ηνωμένες Πολιτείες εξέτασαν 11 ζεύγη ενηλίκων διδύμων (μέση ηλικία: 43 έτη) στα οποία ο καθένας είχε διαφορετικό πρόγραμμα ύπνου. Όπως διαπίστωσαν, ο δίδυμος που συνήθιζε να κοιμάται λιγότερο, είχε λιγότερο ισχυρό ανοσοποιητικό.

Οι ερευνητές εξηγούν στο περιοδικό Sleep ότι κατέγραφαν επί δύο εβδομάδες τις συνήθειες ύπνου των διδύμων. Ανά ζευγάρι, οι δίδυμοι κοιμόντουσαν κατά μέσο όρο λίγο πάνω από επτά ώρες κάθε βράδυ, αλλά ο ένας κοιμόταν περίπου 64 λεπτά λιγότερα απ’ όσο ο άλλος.

Οι δίδυμοι έκαναν επίσης αναλύσεις αίματος στις οποίες καταγράφηκε η δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων τους που είναι τα κύτταρα του ανοσοποιητικού.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι στον δίδυμο που κάθε βράδυ κοιμόταν λιγότερο από 6 ώρες, η δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων ήταν μειωμένη, γεγονός που υποδηλώνει εξασθενημένη ανοσοποιητική αντίδραση.

Η αιτία της διαφοράς διαπιστώθηκε ότι ήταν μειωμένη έκφραση των γονιδίων του ανοσοποιητικού η οποία συνδέθηκε με τη χρόνια έλλειψη ύπνου. Αυτού του είδους η σχέση παρατηρείται για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον κύριο ερευνητή Dr. Nathaniel Watson, καθηγητή Νευρολογίας στο University of Washington Medicine Sleep Center στο Σιάτλ.

Ο Watson πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα της νέας έρευνας μπορεί να εξηγούν εκείνα παλαιότερων ερευνών που είχαν δείξει πως όταν οι πάσχοντες από έλλειψη ύπνου εκτίθενται σε ρινοϊούς, είναι πολύ πιθανό να αναπτύξουν συμπτώματα ίωσης. Οι ρινοϊοί είναι η πιο συχνή αιτία του κοινού κρυολογήματος.

Υπολογίζεται ότι οι σύγχρονοι κάτοικοι των ανεπτυγμένων κρατών κοιμούνται κατά μέσο όρο 1,5 έως 2 ώρες λιγότερο απ’ ό,τι τον προηγούμενο αιώνα και έτσι ένας στους τρεις ανθρώπους (κυρίως εργαζόμενοι) κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες κάθε βράδυ. Ωστόσο οι ειδικοί, συμπεριλαμβανομένου του Watson, πιστεύουν ότι ο οργανισμός χρειάζεται τουλάχιστον 7 ώρες ύπνο κάθε βράδυ για να λειτουργεί ομαλά.

Δείτε επίσης:
Μαϊντανός : Μυρωδικό με εξαιρετική θρεπτική αξία
Το σέλινο καταπολεμά την απώλεια μνήμης.
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


Sleep
iatronet.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου