Παιδική yoga κατά του αυτισμού και του άσθματος!                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Παιδική yoga κατά του αυτισμού και του άσθματος!

..

Εγγραφείτε για συνεχή ενημέρωση με mail! (Μην ξεχνάτε την επιβεβαίωση εγγραφής)

Παιδική yoga κατά του αυτισμού και του άσθματος!

Στο εξωτερικό, η παιδική yoga φαίνεται να μην αποτελεί μόνο μια πρακτική για τη χαλάρωση, τη σωματική δύναμη και ευλυγισία. Αντίθετα, με τη συνεχή πρακτική της εντοπίζονται στο σώμα πληθώρα αποτελεσμάτων, τα οποία μπορεί να είναι επωφελή όχι μόνο για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού, αλλά και για την καταπολέμηση συνδρόμων και ασθενειών.




Yoga και αυτισμός

Αυτή τη στιγμή, η περιοχή με τις πιο συναρπαστικές δυνατότητες της yoga είναι ο αυτισμός και άλλες μορφές αναπτυξιακής υστέρησης, σύμφωνα με τους ειδικούς θεραπευτές.
Οι τεχνικές της yoga, που εστιάζουν κυρίως στις αναπνοές, ηρεμούν τα παιδιά και βοηθούν τα ίδια και τους γονείς να επιτύχουν μια καθημερινότητα με λιγότερες εντάσεις.
Η προοδευτική χαλάρωση και άλλες μορφές καθοδηγούμενου διαλογισμού είναι ένα σημαντικό συστατικό της yoga, εξηγεί η δημιουργός προγραμμάτων yoga για παιδιά, Shari Vilchez-Blatt. Χρειάζεται όμως να διαμορφωθούν ειδικά για τα παιδιά.
Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για πιο σύντομες χρονικές περιόδους και μπορούν να γίνονται στη διάρκεια δραστηριοτήτων όπως το φαγητό ή το περπάτημα.
Για παράδειγμα, ένα παιδί μπορεί να περπατά ενώ θα πατάει αργά το πέλμα του, από τα δάχτυλα προς τη φτέρνα, εστιάζοντας σε κάθε αίσθηση στο πόδι του. Ή μπορεί να μασά το φαγητό του, εστιάζοντας στη γεύση και την υφή.
Έρευνα από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια υποστηρίζει τα λεγόμενα της ειδικού. Στη διάρκειας έξι εβδομάδων μελέτη τους, πάνω από το 90% των παιδιών από 6 έως 11 ετών, με ΔΕΠΥ που συμμετείχαν, βελτίωσαν την ακαδημαϊκή τους απόδοση. Οι ερευνητές υποψιάζονται πως η yoga αυξάνει την ποσότητα της ντοπαμίνης, του χημικού στον εγκέφαλο που έχει συνδεθεί με την προσοχή, την κίνηση και τη μάθηση, και τα επίπεδα της οποία είναι χαμηλά σε παιδιά με ΔΕΠΥ.

Yoga και παιδικό άσθμα

Ο Rasik Shah, M.D., διευθυντής παιδιατρικής στο τμήμα της πνευμονολογίας στο νοσοκομείο Όρος Σινά Beth Israel, διδάσκει τακτικά στους ασθματικούς μικρούς ασθενείς του τεχνικές αναπνοής της yoga.
Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται κατά πολύ η λειτουργία των πνευμόνων ενώ όπως επισημαίνει, η yoga έχει βοηθήσει τους ασθενείς του να διπλασιάσουν την ποσότητα του οξυγόνου που εισπνέουν. Θα πρέπει όμως, επισημαίνει, ο δάσκαλος της yoga να διδάσκει σωστά τις τεχνικές και να μπορεί να τις προσαρμόσει στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε παιδιού.

Yoga και συναισθήματα

Το βασικό κέρδος όμως από τη yoga είναι πως μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους. Μέσω της εξάσκησης αυτής της αρχαίας πρακτικής, τα παιδιά καταφέρνουν να διαχειρίζονται καλύτερα τα πείσματα, το θυμό, την απογοήτευση, να είναι πιο συνεργάσιμα και να δείχνουν περισσότερη υπομονή.

Yoga Tricks για παιδιά


Οι δάσκαλοι yoga για παιδιά βασίζονται σε αυτές τις κινήσεις – μπορείς να τις κλέψεις και να τις εφαρμόσεις στην καθημερινότητα με τα παιδιά σου.

  • Για ηρεμία: Μάθε στο νηπιάκι σου να εισπνέει βαθιά και μετά να εκπνέει κάνοντας ήχους από τα αγαπημένα του ζωάκια – μουουουου όπως η αγελάδα, βζζζζζζ όπως η μέλισσα ή μπεεεεε όπως το αρνάκι.
  • Για να το πάρει πιο εύκολα ο ύπνος: Πρότεινε στο μικρό σου να κλείνει τα μάτια του και να φαντάζεται ότι βρίσκεται πάνω σε ένα φουσκωτό, αφράτο σύννεφο που πλέει στον ουρανό ή επάνω σε ένα παγόβουνο που λιώνει αργά. Μόλις κάνει αυτή την πρώτη του γνωριμία με το διαλογισμό, το σίγουρο όμως είναι ότι θα αποκοιμηθεί χωρίς να το πάρει είδηση!
  • Για καλύτερη διάθεση: Βάλε το μικρό σου σε στάση εμβρύου ζητώντας του να μαζέψει το σώμα του σαν να ήταν ένα αβγό. Σκέπασέ το με μια κουβέρτα. Πίεσε τα χέρια σου απλά αλλά σταθερά στη σπονδυλική του στήλη ρωτώντας, «Αναρωτιέμαι με τι θα μοιάζει το μωρό μου». Προσποιήσου ότι είναι ένας μικρός δεινόσαυρος ή ένα κοτοπουλάκι – απλά δείξε πολύ έκπληκτη και ενθουσιασμένη όταν θα «σπάσει» το κέλυφος και κάτω από το σκέπασμα θα προβάλει ένα «πόδι».

Στην ενότητα μας "Εναλλακτικά" μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα γύρω από τον κόσμο του Εναλλακτικού!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


shape.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.