Τέλος στα ψυχοφάρμακα για τη σχιζοφρένεια, αναλαμβάνουν οι βιταμίνες – Επιστημονική Έρευνα                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Τέλος στα ψυχοφάρμακα για τη σχιζοφρένεια, αναλαμβάνουν οι βιταμίνες – Επιστημονική Έρευνα

..

Τέλος στα ψυχοφάρμακα για τη σχιζοφρένεια, αναλαμβάνουν οι βιταμίνες – Επιστημονική Έρευνα

Οι βιταμίνες Β (Β6, Β8 και Β12) σε υψηλές δοσολογίες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας, περισσότερο από ό,τι μόνες τους οι θεραπείες με ψυχοφάρμακα, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-αυστραλιανή επιστημονική μελέτη.

Από σχιζοφρένεια πάσχει περίπου το 1% του πληθυσμού. Οι υπάρχουσες θεραπείες βασίζονται στα αντιψυχωσικά φάρμακα. Μετά από μερικούς μήνες φαρμακοθεραπείας, οι ασθενείς εμφανίζουν ύφεση των συμπτωμάτων τους όπως των ψευδαισθήσεων και παραισθήσεων, αλλά το 80% υποτροπιάζουν μέσα σε μια πενταετία. Γι’ αυτό, οι γιατροί αναζητούν εναλλακτικές λύσεις και συμπληρωματικές θεραπείες.

Οι ερευνητές του τμήματος Ψυχολογίας και Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, με επικεφαλής τον Τζόζεφ Φερθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Psychological Medicine» («Ψυχολογική Ιατρική»), μελέτησαν όλες τις τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές σχετικά με τις επιπτώσεις των βιταμινών πάνω στα ψυχιατρικά συμπτώματα των ασθενών με σχιζοφρένεια.


Η πρώτη αυτή μετα-ανάλυση, η οποία έχει γίνει ποτέ πάνω στο θέμα αυτό, συμπεριέλαβε 18 κλινικές μελέτες που αφορούσαν συνολικά 832 ασθενείς, οι οποίοι έκαναν θεραπεία με αντιψυχωσικά φάρμακα.

Διαπιστώθηκε ότι σε υψηλές -αλλά όχι σε χαμηλές- δόσεις οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι πολύ αποτελεσματικές στη μείωση των συμπτωμάτων αρκετών ασθενών (αν και όχι όλων). Επίσης, όσο πιο έγκαιρα αρχίζει η λήψη των βιταμινών μετά τη διάγνωση της ασθένειας, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για τον ασθενή. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι και ορισμένα αμινοξέα δρουν θετικά στην περίπτωση της σχιζοφρένειας.

Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κρατάμε αυτό, “Οι γιατροί αναζητούν εναλλακτικές λύσεις και συμπληρωματικές θεραπείες” και αναρωτιόμαστε, γιατί όταν οι εναλλακτικοί γιατροί και θεραπευτές τις έχουν ήδη βρει και τις προωθούν διώκονται ως κομπογιαννίτες; Γιατί όταν τις μοιράζονται στο διαδίκτυο θεωρούνται ως ‘διαδικτυακές απάτες’; Γιατί άργησαν τόσο πολύ οι γιατροί να καταλήξουν εκεί που έχουν καταλήξει άλλοι θεραπευτές για τη δύναμη του “φαρμακείου της φύσης”, γνωστό και από αρχαιοτάτους χρόνους;

Η σχιζοφρένεια, όπως και όλες οι ψυχοσωματικές αρρώστιες, θεραπεύονται χωρίς φάρμακα, καθαρίζοντας και εξισορροπώντας τα κανάλια και τα κέντρα του λεπτού νευρικού συστήματος, σύμφωνα με την γιατρό και δασκάλα του γιόγκα, Σρι Μάτατζι. Είναι όλες ασθένειες του αριστερού καναλιού και ακούγεται λογικό μια υπερδόση κάποιων βιταμινών του συμπλέγματος Β να καθαρίζει αυτό το κανάλι. Βέβαια, σε μακρύτερο διάστημα δεν ξέρουμε αν η υπερδόση προκαλέσει άλλου είδους προβλήματα, κάτι που ποτέ δεν προβλέπεται να συμβεί με την εξάλειψη του αιτίου του προβλήματος και όχι την συνεχή αντιμετώπιση του.

Πάντως έχει ενδιαφέρον η εξέλιξη, ειδικά για τους πολέμιους των εναλλακτικών θεραπειών, που με έναν απόλυτα γελοίο φανατισμό είναι πάντα βασιλικότεροι του βασιλέως εναντίον ό,τι δεν έχει την υπογραφή της Big Pharma.

ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ Β

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β αποτελείται από οκτώ βιταμίνες Β. Αυτές εμπλέκονται, η καθεμία ξεχωριστά, σε συστήματα συνενζύμων απαραίτητα για την απελευθέρωση ενέργειας από λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και αλκοόλες. Όπως και η βιταμίνη C, οι βιταμίνες Β είναι υδατοδιαλυτές και διηθούνται στα μαγειρικά υγρά. Για να διατηρηθούν οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες, θα πρέπει να χρησιμοποιείται ή να καταναλώνεται ο ζωμός των λαχανικών μετά το βράσιμο.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ Β


Β1 – Θειαμίνη
Η βασικότερη ασθένεια που οφείλεται σε μεγάλη έλλειψη της εν λόγω βιταμίνης είναι το μπέρι-μπέρι (beri-beri), το οποίο εμφανίζεται πλέον σε περιορισμένο μόνο βαθμό στις αναπτυγμένες χώρες. Οι μικρού μεγέθους ελλείψεις εμφανίζονται με τη μορφή κατάθλιψης, ευερεθιστικότητας, έλλειψης συγκέντρωσης και απώλειας μνήμης. Τα δραστήρια άτομα χρειάζονται περισσότερη θειαμίνη από τα άτομα που υιοθετούν έναν καθιστικό τρόπο ζωής. Η θειαμίνη εμπλέκεται στην απελευθέρωση ενέργειας από τους υδατάνθρακες.
Καλύτερες πηγές: σπόροι κολοκύθας, άγριο ρύζι και καρύδια.
Εχθροί: ζέστη, αλκαλικό περιβάλλον.

Β2 – Ριβοφλαβίνη
Η έλλειψή της προκαλεί πληγές και ερεθισμό στα χείλη, λιπαρό δέρμα γύρω από τη μύτη, κάψιμο και ερεθισμό των ματιών. Η ριβοφλαβίνη έχει έντονο κίτρινο χρώμα που την κάνει χρήσιμη ως χρωστική τροφίμων, αλλά μπορεί να προκαλέσει ακίνδυνο χρωματισμό των ούρων. Εμπλέκεται στα συνένζυμα που είναι απαραίτητα για τη μετατροπή των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων σε ενέργεια. Είναι χρήσιμη για τα σκασμένα χείλη και άλλα δερματικά προβλήματα.
Καλύτερες πηγές: εκχύλισμα μαγιάς, φύτρο σταριού, τυρί.
Εχθροί: ζέστη, αλκαλικό περιβάλλον.

Β3 – Νιασίνη
Η βασικότερη ασθένεια που οφείλεται σε μεγάλη έλλειψη της Β3 είναι η πελλάγρα. Οι μικρού μεγέθους ελλείψεις εμφανίζονται με τη μορφή κούρασης, κατάθλιψης και απώλειας της μνήμης. Η νιασίνη μπορεί να παραχθεί στο σώμα με τη χρησιμοποίηση τρυπτοφάνης, Β1, Β6 και βιοτίνης. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για στους ηλικιωμένους, διότι βοηθά στη διατήρηση της λειτουργίας της μνήμης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των λιπών στο αίμα (μόνο με τη μορφή νιασίνης), αλλά σε υψηλές δόσεις απαιτείται ιατρική καθοδήγηση.
Καλύτερες πηγές: εκχύλισμα μαγιάς, κρέας, καρύδια.
Εχθροί: βιομηχανοποιημένα τρόφιμα.

Β5 – Παντοθενικό οξύ
Το παντοθενικό οξύ εμπλέκεται στη λειτουργία των επινεφριδίων και το σχηματισμό αντισωμάτων. Είναι μέρος του συνενζύμου Α, το οποίο εμπλέκεται στην απελευθέρωση ενέργειας απ’ όλα τα τρόφιμα. Η κόπωση, η κεφαλαλγία, η ζαλάδα και η μυϊκή αδυναμία σχετίζονται κατά γενικό κανόνα με μικρές ελλείψεις σε βιταμίνη Β5. Είμαι ευρέως γνωστή και ως «αντί-στρες» βιταμίνη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την αντιμετώπιση πόνων στις αρθρώσεις.
Καλύτερες πηγές: καρύδια και σπόροι.
Εχθροί: ζέστη, όξινο ή αλκαλικό περιβάλλον.

Β6 – Πυριδοξίνη
Εμπλέκεται στη μετατροπή των απαραίτητων λιπαρών οξέων σε προσταγλανδίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση της ορμονικής ισορροπίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση της κατάθλιψης που σχετίζεται με το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS). Η Β6 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη της ναυτίας, χωρίς όμως να εμφανίζει 100% επιτυχία. Βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων των υγρών, συμμετέχοντας στην ισορροπία καλίου/νατρίου. Είναι σημαντική για το μεταβολισμό των πρωτεϊνών και των λιπών. Μπορεί ένα μέρος της να καταστραφεί από τα αντισυλληπτικά, από θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (HRT), από το αλκοόλ και το κάπνισμα.
Καλύτερες πηγές: φύτρο σταριού και ψάρια.
Εχθροί: βιομηχανοποιημένα τρόφιμα.

Β12 – Κοβαλαμίνη
Μεγάλη έλλειψη βιταμίνης Β12 οδηγεί σε κακοήθη αναιμία, μια κατάσταση η οποία μπορεί να απειλήσει την ανθρώπινη ζωή. Η απορρόφηση της βιταμίνης Β12 εξαρτάται από μια ουσία που είναι γνωστή ως «εσωτερικός παράγοντας» και εντοπίζεται στο γαστρικό υγρό. Η Β12 είναι απαραίτητη για τη σύνθεση του DNA, το μεταβολισμό των λιπαρών οξέων και τη διατήρηση του περιβλήματος της μυελίνης γύρω από τα νεύρα. Η χρήση της έχει ερευνηθεί και σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας. Η Β12 μπορεί να εμφανίσει έλλειψη στους αυστηρά χορτοφάγους, στους αλκοολικούς ή σε άτομα με βακτηριδιακές ή παρασιτικές λοιμώξεις. Είναι πιθανό η έλλειψη βιταμίνης Β12 να αποκρυφτεί εάν η δοσολογία σε φυλλικό οξύ είναι ανεπαρκής ή πολύ αυξημένη.
Καλύτερες πηγές: ζωικά προϊόντα, μερικά είδη φυκών και εμπλουτισμένες τροφές.
Εχθροί: αλκαλικό περιβάλλον στο μαγείρεμα.

Φυλλικό οξύ
Η έλλειψη φυλλικού οξέος προκαλεί μεγαλοβλαστική αναιμία, η οποία εμφανίζεται συνήθως κατά την κύηση. Η έλλειψη φυλλικού οξέος κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να προκαλέσει γεννητικές ανωμαλίες όπως δισχιδή ράχη (spina bifida). Το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για τη σύνθεση του DNA και την κυτταρική διαίρεση. Ελλείψεις εμφανίζονται συνήθως στους ηλικιωμένους, τους αλκοολικούς και τις μέλλουσες μητέρες. Η χαμηλή λήψη φυλλικού οξέος μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικού. Κατά παράξενο τρόπο, η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί να αποκρυφτεί τόσο από ανεπαρκή ποσότητα φυλλικού οξέος όσο και από υψηλά επίπεδα αυτού.
Καλύτερες πηγές: συκώτι, φύτρο σταριού και πράσινα λαχανικά.
Εχθροί: οξυγόνο σε υψηλή θερμοκρασία.

Βιοτίνη
Εμπλέκεται στο μεταβολισμό των υδατανθράκων και των λιπών. Η βιοτίνη παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή των λιπών και του γλυκογόνου και στο μεταβολισμό των αμινοξέων με διακλαδισμένη αλυσίδα. Η έλλειψη βιοτίνης στους ενήλικες είναι σπάνια, στα μωρά και στα μικρά παιδιά όμως είναι πιο συχνή με αποτέλεσμα αυτά να εμφανίζουν δερματικά προβλήματα, όπως σμηγματορροϊκή δερματίτιδα και νόσο του Leiner (αποφολιδωτική ερυθροδερμία). Μερικές φορές, μπορεί να συνιστάται η λήψη βιοτίνης σε χρόνιες περιπτώσεις υπέρμετρης ανάπτυξης του ζυμομύκητα Candida albicans.
Καλύτερες πηγές: συκώτι, κρόκος αυγού, αλεύρι σόγιας, δημητριακά και μαγιά.
Εχθροί: τρόπος μαγειρέματος (σημείωση: η βιοτίνη είναι συνδεδεμένη στην αβιδίνη στο ασπράδι του ωμού αυγού, αλλά απελευθερώνεται κατά το μαγείρεμα).

Παρα-αμινοβενζοϊκό οξύ (ΡΑΒΑ)
Δεν πρόκειται για βιταμίνη Β, αλλά για ένα συμπαράγοντα. Η έλλειψή του προκαλεί δερματικά προβλήματα όπως λεύκη (απώλεια του χρωματισμού του δέρματος), έκζεμα ή ευερεθιστικότητα και κατάθλιψη. Το PABA φαίνεται να εμπλέκεται στο μεταβολισμό των αμινοξέων και των ερυθρών αιμοσφαιρίων και επιπλέον αποτελεί μέρος της δομής του φυλλικού οξέος. Μπορεί να παρέχει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στο δέρμα με τη μορφή λοσιόν.
Καλύτερες πηγές: συκώτι, αυγά, φύτρο σταριού και μελάσα.
Εχθροί: κανένας γνωστός.

Χολίνη και Ινοσιτόλη
Η χολίνη και η ινοσιτόλη δεν είναι βιταμίνες Β αλλά παράγοντες του συμπλέγματος Β, που μπορούν να σχηματιστούν στο σώμα. Η χολίνη διεγείρει την παραγωγή λεκιθίνης και αποτελεί μέρος του νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνη, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάδοση της νευρικής ώσης. Η λήψη της με συμπλήρωμα, δεδομένου ότι είναι γαλακτωματοποιητής, μπορεί να βοηθήσει άτομα με αθηροσκλήρωση, κυνάγχη, θρόμβωση, εγκεφαλικό, υψηλή πίεση, γεροντική άνοια και νόσο Αλτζχάιμερ.
Καλύτερες πηγές: συκώτι, λεκιθίνη.
Εχθροί: βιομηχανοποιημένα τρόφιμα.










Δείτε επίσης:
Παρασκευάζουμε Θεραπευτικά – Ιατρικά λάδια και μύρα
Φυτικά έλαια για φυσική φροντίδα ομορφιάς
Πως να εξαφανίσετε τις ραγάδες (2η συνταγή)
Γλυκό και πικάντικο body scrub
Φτιάξε κρέμα σώματος με λεβάντα!

Στην ενότητα μας "Συνταγές ομορφιάς και υγείας" μπορείτε να βρείτε και άλλες φυσικές λύσεις που σας ενδιαφέρουν!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


nea.allnewz.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας