Μαστίχες και διατροφή : 10 σημαντικά οφέλη από το μάσημα της τσίχλας                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Μαστίχες και διατροφή : 10 σημαντικά οφέλη από το μάσημα της τσίχλας

..

Μαστίχες και διατροφή : 10 σημαντικά οφέλη από το μάσημα της τσίχλας

Τα προηγούμενα χρόνια, μαστίχες και διατροφή θεωρούνταν ανθυγιεινή συνήθεια, ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά, λόγω της ποσότητας της ζάχαρης που περιείχαν και που έκανε αναμφισβήτητα μεγάλο κακό στα δόντια.
Στην σημερινή εποχή, οι μαστίχες βελτιώθηκαν κατά πολύ στην γεύση και στα συστατικά, ώστε να μην περιέχουν καθόλου ζάχαρη αλλά γλυκαντικές ουσίες. Οι σημαντικότερες γλυκαντικές ουσίες που περιέχουν είναι :

Η ασπαρτάμη : θεωρείται αμφιβόλου ποιότητας γλυκαντική ουσία και η χρήση της άρχισε να εγκαταλείπεται όταν αρκετές έρευνες διαπίστωσαν και επιβεβαίωσαν την βλαβερή επίδραση της στην υγεία.


Η ξυλιτόλη : είναι γλυκαντικός παράγοντας που βρίσκεται στην φύση και βοηθά στην πρόληψη της τερηδόνας. Είναι ασφαλής και έχει την έγκριση του FDA και του JEFCA.

Η στέβια : σχετικά καινούρια γλυκαντική ουσία που προέρχεται από το ομώνυμο φυτό και με τα μέχρι σήμερα δεδομένα θεωρείται ασφαλής.

Μαστίχες και διατροφή

Έρευνες που διεξήχθησαν σε ολόκληρο τον κόσμο σχετικά με το μάσημα της μαστίχας στην διατροφή μας, έδωσαν αποτελέσματα που εξέπληξαν τον ιατρικό κόσμο! Το μάσημα της μαστίχας έχει αρκετά πλεονεκτήματα :
  • Βελτιώνει την πέψη : αυξάνει τον σχηματισμό του σάλιου το οποίο με την κατάποση ταξιδεύει στο στομάχι και με την βοήθεια της λυσοζύμης, ενός ενζύμου που βρίσκεται στο σάλιο, βοηθά στην διαδικασία της πέψης.
  • Βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της καούρας και της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης : η αυξημένη παραγωγή του σάλιου εμποδίζει την παραγωγή πολλών οξέων στο στομάχι και άρα προστατεύει από τα συμπτώματα της καούρας και της παραγωγής όξινων υγρών στο στομάχι.
  • Είναι αγχολυτικό : το μάσημα της μαστίχας και η συγκέντρωση του μυαλού σε αυτό, βοηθά να αποβάλλουμε το άγχος και στρες γιατί είμαστε συγκεντρωμένοι στο ίδιο το μάσημα της τσίχλας.
  • Βοηθά στην συγκέντρωση του μυαλού και μας κρατά ξύπνιους.
  • Βοηθά την απώλεια βάρους γιατί μας δίνει την αίσθηση του γλυκού, κάτι που μπορεί να μας αποτρέψει από το να καταναλώσουμε ένα γλυκό γεύμα.
  • Ενισχύει την μνήμη : το μάσημα της μαστίχας προκαλεί αύξηση του καρδιακού ρυθμού και άρα καλύτερη οξυγόνωση των ιστών και του εγκεφάλου, κάτι που μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της μνήμης.
  • Μπορεί να βοηθήσει στην διακοπή του καπνίσματος : οι ειδικές μαστίχες νικοτίνης μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματική διακοπή του καπνίσματος.
  • Περιέχουν πρόσθετα θρεπτικά συστατικά : όπως βιταμίνη C.
  • Βοηθούν στην στοματική υγιεινή : βελτιώνουν την κακοσμία του στόματος και την υπέραναπτυξη βακτηριδίων που προκαλούν τερηδόνα.
  • Καίει θερμίδες : όταν μασάμε μαστίχα, οι μύες του στόματος κάνουν καύση 10 περίπου θερμίδων την ώρα!

Μαστίχες και διατροφή μπορούν να συνδυαστούν με ασφάλεια, ακόμα και αν πρόκειται για την διατροφή των παιδιών ή των εγκύων. Πολλές ερωτήσεις σχετίζονται με το θερμιδικό περιεχόμενο της μαστίχας που φυσικά είναι αμελητέο και άρα μπορούμε να την καταναλώνουμε χωρίς φόβο. Φροντίστε να αγοράζετε μαστίχες με ξυλιτόλη, να τις καταναλώνετε μετά από ένα πλήρες γεύμα, ειδικά αν περιέχει ζάχαρη. Όπως πάντα, όλα τα προϊόντα της διατροφής μας πρέπει να τα χειριζόμαστε με μέτρο, σύνεση και γνώση.

Δείτε επίσης:
Μαϊντανός : Μυρωδικό με εξαιρετική θρεπτική αξία
Το σέλινο καταπολεμά την απώλεια μνήμης.
Άνηθος Θεραπευτικές Ιδιότητες
Ιδιότητες Βασιλικού
Δυόσμος - Ηδύοσμος ο πιπερώδης

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!


diaitologia.gr

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου