Η ευτυχία του ανθρώπου συνίσταται στη μόρφωση και στην παιδεία, και
όχι στα αγαθά που δίνει και παίρνει η τύχη.

Πλούταρχος

Breaking News

Σπιρουλίνα - Η τροφή των αστροναυτών στο πιάτο σας

Ποιος περίμενε πως ένα μικρό φύκι θα ήταν τόσο δημοφιλές! Η σπιρουλίνα έχει χαρακτηριστεί ως «σούπερ τροφή» ή αλλιώς ως η τροφή των αστροναυτών! Αν και έχει μεγάλη ιστορία, μπήκε μόλις τα τελευταία χρόνια στις ζωές μας.

Πρόκειται για φυτό με τεράστια διατροφική αξία που αξίζει να γνωρίσουμε. Η διατροφολόγος Αγγελική Ζαφειράκη και ο παραγωγός σπιρουλίνας Μιχάλης Ζουλουμίδης μιλούν & μας εξηγούν όσα πρέπει να ξέρουμε για τις ευεργετικές διατροφικές ιδιότητες της.


Σύσταση - Προέλευση
Η σπιρουλίνα, είναι ένα μικροσκοπικό φύκι του γλυκού νερού, με χαρακτηριστικό κυανοπράσινο χρώμα, που οφείλεται σε φυσικές χρωστικές. Επιστημονικά, ονομάζεται «αρθροσπείρα», γιατί αποτελείται από πολλά κύτταρα που σχηματίζουν μεταξύ τους νημάτια, τα οποία πολλές φορές είναι σπειροειδή. Προϋπήρχε σε λίμνες με αλκαλικό pH τουλάχιστον 40.000 χρόνια πριν. Σύμφωνα με πηγές αποτελούσε βασικό συστατικό της διατροφής των Αζτέκων στο Μεξικό, ενώ σήμερα είναι συμπληρωματικό συστατικό της Ιαπωνικής κουζίνας. Το πράσινο μέρος του περιβλήματός της οφείλεται στη χλωροφύλλη, ενώ το κυανό σε μια πρωτεΐνη που λέγεται φυκοκυανίνη. Πλέον χρησιμοποιείται ως διατροφικό συμπλήρωμα (σε μορφή χαπιού ή κάψουλας) και πρόσθετο σε είδη τροφίμων καθώς και σε ζωοτροφές και καλλυντικά. Σημαντικό είναι πως πρόκειται για ένα αμιγώς βιολογικό προϊόν, καθώς δεν υπάρχουν φυτοφάρμακα για να βελτιωθεί η καλλιέργειά της.

Χρήσεις
Διατροφικά, πρόκειται για την πλουσιότερη σε πρωτεΐνη πράσινη τροφή! Η διατροφολόγος Αγγελική Ζαφειράκη εξηγεί:
«Είναι το καταλληλότερο συμπλήρωμα διατροφής καθώς είναι φυτικό και σε αντίθεση με τα χημικά αποφεύγεται η υπερβιταμίνωση και ο οργανισμός συγκρατεί μόνο τα απαραίτητα στοιχεία».
Εκτός όμως από τροφή, μπορεί να καταναλωθεί και ως πρόσθετο σε διάφορα είδη τροφίμων (ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, χυμού κλπ). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως άριστη ζωοτροφή, ως τροφή σε υδατοκαλλιέργειες, ως πρώτη ύλη για την παραγωγή χρωστικών τροφών και καλλυντικών, για φθορίζοντες δείκτες σε ιατρικά τεστ καθώς και για την παραγωγή ενζύμων στην Μοριακή Γενετική… Είναι ασφαλέστατο διατροφικό προϊόν και αυτό έχει αποδειχθεί τόσο από εκτενείς τοξικολογικές μελέτες όσο και από την μακροχρόνια κατανάλωσή της ανά τους αιώνες.

Τα πλεονεκτήματά της
Η σπιρουλίνα περιέχει περισσότερα από 100 ωφέλιμα θρεπτικά στοιχεία, απολύτως αναγκαία για τον ανθρώπινο οργανισμό. Έχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά μέσω των τροφών. «Διαθέτει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο από όλες τις φυτικές τροφές και λόγω αυτού καταφέρνει να ανεβάζει τον αιματοκρίτη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η σπιρουλίνα αποτελεί πηγή Β12, βιταμίνης που υπάρχει μόνο στις ζωικές τροφές και συνήθως παρατηρείται έλλειψή της στους αποκλειστικά χορτοφάγους. Περιέχει πολλά διαφορετικά φυτοθρεπτικά, τα περισσότερα με αποδεδειγμένες αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Είναι πλούσια σε γλινολεϊκό οξύ, το οποίο χρησιμοποιείται από τον οργανισμό για την παραγωγή της προσταγλανδίνης Ε1, που παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ο κος Ζουλουμίδης τονίζει πως: «Μετά τη λήψη σπιρουλίνας για κάποιους μήνες, τονώνεται το ανοσοποιητικό. Δεν λειτουργεί σαν χάπι, αλλά καταφέρνουμε να αποφύγουμε τη χρήση αντιβιωτικών.»

Επιπλέον, η λήψη της από άτομα που ακολουθούν μια στερητική δίαιτα ή ελλιπή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή θα συντελέσει στην πληρέστερη πρόσληψη διατροφικών συστατικών. «Για έναν μέσο άνθρωπο ενδείκνυται η λήψη μιας ταμπλέτας κάθε πρωί, ως συμπλήρωμα. Όμως η δοσολογία εξαρτάται άμεσα από την περίπτωση κάθε ατόμου.» επισημαίνει η διατροφολόγος κα. Ζαφειράκη. Σημαντικό σύμφωνα με τη διαιτολόγο είναι και το γεγονός πως «Παρατηρείται βελτίωση όταν χορηγείται σε άτομα με αυτοάνοσα νοσήματα».
Η σπιρουλίνα εκτός των άλλων έχει και ιδιαίτερα υψηλή πεπτικότητα. Έχει συνήθως πάνω από 60% του βάρους της σε πρωτεΐνες και όλη την σειρά των βιταμινών Β, Β1,Β2, Β3, Β6, Β12. Περιέχει πανθεϊκό οξύ, φολικό οξύ, γαλονουκλεικό οξύ, πολύ σημαντικό οξύ γι’ αυτούς που πάσχουν από υπέρταση, βιταμίνη Ε, βιταμίνη της ενέργειας και της ομορφιάς. Είναι απίστευτο ότι έχει περισσότερο καροτίνη από τα καρότα! Όλα αυτά τα στοιχεία συνυπάρχουν αρμονικά έτσι ώστε να μπορούν να απορροφούνται έως και 98% από τον άνθρωπο. Αυτό το υψηλό ποσοστό, μαζί με την υψηλή διατροφική αξία και την μεγαλύτερη στον κόσμο πεπτικότητα είναι οι λόγοι που έγινε η καλύτερη τροφή για τους αστροναύτες. Εκτός όμως από την πεπτικότητα έχει παρατηρηθεί πως μπορεί να ρυθμίσει τον μεταβολισμό. Σύμφωνα με τον κο. Ζουλουμίδη: «Στην Ελλάδα το 1/3 του πληθυσμού αντιμετωπίζει πρόβλημα δυσκοιλιότητας. Το 90% όσων δοκίμασαν σπιρουλίνα, είδαν αποτελέσματα και βοηθήθηκαν άμεσα».

Σπιρουλίνα και Ελλάδα
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης που παράγει σπιρουλίνα.
«Στη χώρα μας υπάρχουν 200.000 άτομα που λαμβάνουν σπιρουλίνα. Από αυτούς οι μισοί τη λαμβάνουν μόνιμα και οι υπόλοιποι περιστασιακά, ως συμπλήρωμα διατροφής», τόνισε ο κος Ζουλουμίδης. Ο ίδιος ξεκίνησε την εταιρεία του στην Ελλάδα για τη σπιρουλίνα από το 1996 και από τότε έχει δει τον συγκεκριμένο τομέα να εξελίσσεται.

Από τη στιγμή που η σπιρουλίνα έχει μεγάλη ζήτηση σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία, θα ήταν ευεργετικό να συνδυαστεί η παραγωγή σπιρουλίνας με την Ελλάδα. «Ελπίζουμε να εγκριθεί το τελευταίο πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης που κάναμε αίτηση για να μπορέσουμε να αυξήσουμε την παραγωγή και να προχωρήσουμε σε εξαγωγές» πρόσθεσε ο Μιχάλης Ζουλουμίδης.

Διαβάστε επίσης:
Τα σάκχαρα στη διατροφή μας
50 Τοπ συμβουλές με Βότανα και Υπερ-Τροφές που είναι στην υπηρεσία της Υγείας μας
Μαυροσίταρο ή Φαγόπυρο : Η Ρωσική τροφή θαύμα!
Υπάρχουν τροφές που σε προστατεύουν από τον ήλιο;
Πτωμαΐνη: Το κρέας υπεύθυνο για πολλές μορφές καρκίνου και καρδιοπάθειες

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!

piperies-agiou-georgiou


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και ή κοινοποιήστε το στους φίλους σας κάνοντας κλικ παρακάτω στα εικονίδια με τα κοινωνικά δίκτυα !

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας εδω….