Η ευτυχία του ανθρώπου συνίσταται στη μόρφωση και στην παιδεία, και
όχι στα αγαθά που δίνει και παίρνει η τύχη.

Πλούταρχος

Breaking News

Η ζάχαρη εξίσου επικίνδυνη με το τσιγάρο και το αλκοόλ

Σύμφωνα με νέα στοιχεία και έρευνες ειδικών, η ζάχαρη είναι τόσο επικίνδυνη όσο το τσιγάροή το αλκοόλ! Ο δρ. Λούστινγκ του πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο τονίζει ότι η ζάχαρη, εκτός των «γνωστών παρενεργειών» όπως ο διαβήτης ή η παχυσαρκία, μπορεί να είναι υπεύθυνη ακόμη για καρδιοπάθειες αλλά και για κοινές μορφές καρκίνου. Εξαιτίας των συνεπειών που μπορεί να επιφέρει, δεν διστάζει να την χαρακτηρίσει ως «τοξική» και «δηλητήριο»!


Οι ειδικοί, όταν αναφέρονται στην «ζάχαρη», δεν εννοούν μόνο την κλασσική κρυσταλλική ζάχαρη που χρησιμοποιούμε στον καφέ μας αλλά και όλα τα γλυκαντικά πρόσθετα που περιέχονται στις επεξεργασμένες τροφές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το «σιρόπι καλαμποκιού» το οποίο θεωρείται ιδιαιτέρως επιβλαβές.

Διαβάστε επίσης: Η συνωμοσία της ζάχαρης

Οι επιστήμονες εξηγούν πως ο οργανισμός μεταβολίζει διαφορετικά 100 θερμίδες γλυκόζης που υπάρχουν στις φυσικές τροφές όπως το ψωμί και διαφορετικά 100 θερμίδες ζάχαρης. Στη πρώτη περίπτωση, η γλυκόζη των φυσικών τροφών μεταβολίζεται απ’ όλα τα κύτταρα του οργανισμού, ενώ η φρουκτόζη της ζάχαρης αποκλειστικά από το ήπαρ το οποίο την μετατρέπει σε λίπος προκαλώντας μια κατάσταση που είναι γνωστή ως «αντοχή στην ινσουλίνη». Αυτό το αποτέλεσμα του μεταβολισμού θεωρείται υπεύθυνο για το πρόβλημα της παχυσαρκίας, το διαβήτη, τις καρδιοπάθειες καθώς και για ορισμένους τύπους καρκίνου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των «Νέων», οι διεθνείς οδηγίες σχετικά με την κατανάλωση της ζάχαρης συνιστούν μείωση των θερμίδων που προέρχονται από ζάχαρη σε 150 θερμίδες την ημέρα για τους άντρες και 100 για τις γυναίκες. Αυτό πρακτικά, σημαίνει 9 κουταλάκια το πολύ για τους άντρες και μέχρι 6 για τις γυναίκες. Ιδιαίτερη προσοχή συστήνεται στον έλεγχο των επεξεργασμένων τροφών για την ύπαρξη πρόσθετων γλυκαντικών ουσιών, οι οποίες βρίσκονται σε προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά όπως τα αναψυκτικά, οι φρυγανιές, τα φαινομενικά «υγιεινά» δημητριακά μέχρι και οι βρεφικές κρέμες!

Διαβάστε επίσης: Λευκή ή μαύρη ζάχαρη;

Τα «γλυκά» δεδομένα:

-Η ζάχαρη δίνει 4 θερμίδες ανά γρ. ή 20 θερμίδες ανά κουταλάκι
-Κάθε Έλληνας καταναλώνει 16 κιλά ζάχαρης τον χρόνο κατά μέσο όρο
-Οι Έλληνες παίρνουν το 25% των θερμίδων τους από τη ζάχαρη, έναντι του συνιστώμενου 10%
-1 κουτάκι αναψυκτικό περιέχει έως 7 κουταλάκια ζάχαρη
-1 επιδόρπιο γιαουρτιού με φρούτα περιέχει έως 4,5 κουταλάκια ζάχαρη

Διαβάστε επίσης: Απειλή για την υγεία τα αναψυκτικά με ζάχαρη

Πώς να μειώσετε τη ζάχαρη:

1. Να κόψετε εντελώς τα αναψυκτικά με ζάχαρη.
2. Να μειώσετε τις καραμέλες, τις τσίχλες με ζάχαρη, τις σοκολάτες και τα γλυκά.
3. Να διαλέγετε τα δημητριακά πρωινού με προσοχή, ελέγχοντας τη ζάχαρη που περιέχουν.
4. Να δίνετε στα παιδιά περισσότερο γάλα και νερό παρά χυμούς και ροφήματα του εμπορίου.
5. Να αποφεύγετε τα ντρέσινγκ και τις κέτσαπ.
6. Να αποφεύγετε την προσθήκη σιροπιού στον καφέ σας.
7. Να ελέγχετε τη λίστα των συστατικών σε κάθε τρόφιμο του εμπορίου. Εάν η ζάχαρη είναι μέσα στα πρώτα, το προϊόν έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αυτή (η ζάχαρη μπορεί να εμφανίζεται με άλλα ονόματα, όπως γλυκόζη, ντεξτρόζη, σουκρόζη κ.ά.).
8. Να τρώτε για κολατσιό φρέσκα φρούτα ή φυσικό χυμό, τυρί ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και κράκερ ολικού αλεύρου αντί για μπισκότα, παγωτό ή κέικ.
9. Να μην ξεχνάτε ότι ορισμένα «αθώα» γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως τα επιδόρπια γιαουρτιού, περιέχουν συνήθως πολλή ζάχαρη

Δείτε επίσης:
Τριχόπτωση: καταπολέμηση με διατροφή και βότανα
Διατροφική αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη
Ποιες τροφές μας βοηθούν να αποκτήσουμε επίπεδη κοιλιά;
Δυσανεξία στην λακτόζη
Κατερίνα Μόρτογλου: Πεινάτε το βράδυ; Γιατί;

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!

e-volos.gr


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και ή κοινοποιήστε το στους φίλους σας κάνοντας κλικ παρακάτω στα εικονίδια με τα κοινωνικά δίκτυα !


*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας εδω….