Κρασί: Πάνω από 5 ποτά την εβδομάδα (100 γρ. αλκοόλ) μικραίνουν τη ζωή                                               H ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ: Κρασί: Πάνω από 5 ποτά την εβδομάδα (100 γρ. αλκοόλ) μικραίνουν τη ζωή

..

Λόγω του Κανονισμού GDPR (EE) 2016-679 έχουμε διαγράψει τα mail σας από την λίστα RSS με τις ενημερώσεις νέων δημοσιεύσεων που λαμβάνατε κάθε μέρα.

Κρασί: Πάνω από 5 ποτά την εβδομάδα (100 γρ. αλκοόλ) μικραίνουν τη ζωή

Φαίνεται πως τα οφέλη του αλκοόλ στην υγεία έχουν υπερεκτιμηθεί. Μια βρετανική μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The Lancet καταρρίπτει την διαδεδομένη αντίληψη ότι το αλκοόλ σε μέτριες ποσότητες κάνει καλό στην υγεία.


Οι μελέτες γύρω από το αλκοόλ έχουν προκαλέσει σύγχυση. Η καθιερωμένη αντίληψη είναι ότι σε μικρές ποσότητες που πίνονται στη διάρκεια των γευμάτων μειώνουν τον κίνδυνο για θρόμβωση και παρατείνουν τη ζωή. Σε μεγάλες όμως ποσότητες αυξάνουν τον συνολικό καρδιαγγειακό κίνδυνο, διάφορους καρκίνους και προκαλούν κίρρωση του ήπατος.

Σήμερα, οι κατευθυντήριες γραμμές για την κατανάλωση αλκοόλ ποικίλλουν. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το ανώτατο όριο είναι 196 γρ. την εβδομάδα για τους άνδρες και 98 γρ. για τις γυναίκες. Παρόμοιες συστάσεις ισχύουν στον Καναδά και τη Σουηδία. Στην Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία συστήνονται όρια που είναι κατά 50% υψηλότερα.

Το συμπέρασμα της παρούσας ανάλυσης ήταν ότι αν το όριο των 196 γραμμαρίων την εβδομάδα μειωθεί στα 100 γραμμάρια την εβδομάδα ή κάτω από αυτό, το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται, ξεκινώντας από την ηλικία των 40 ετών, κατά περίπου 1-2 χρόνια.

Ερευνητές, με επικεφαλής την Angela Wood από το University of Cambridge ανέλυσαν στοιχεία από 83 μελέτες που αφορούσαν 599.912 άτομα από 19 χώρες υψηλού εισοδήματος. Συνέκριναν την υγεία και τις συνήθειές τους ως προς την κατανάλωση αλκοόλ και υπολόγισαν το προσδόκιμο επιβίωσης των συμμετεχόντων αν συνέχιζαν να πίνουν έτσι για το υπόλοιπο της ζωής τους ξεκινώντας από την ηλικία των 40 ετών.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες το όριο ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ αποτελούν τα πέντε ποτήρια των 175 ml κρασιού την εβδομάδα. Αυτά ισοδυναμούν με 100 γραμμάρια αλκοόλ ή 12,5 μονάδες αλκοόλ (1 μονάδα αντιστοιχεί σε 8 γραμμάρια αλκοόλ).

Από τα 599.912 άτομα της ανάλυσης, καταγράφηκαν 40.310 θάνατοι και 39.018 καρδιαγγειακά περιστατικά. Για κάθε 12,5 μονάδες αλκοόλ ή 100 γραμμάρια που έπινε κάποιος παραπάνω την εβδομάδα, αυξανόταν ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 14%, ο κίνδυνος θανάτου λόγω υπέρτασης κατά 24%, καρδιακής ανεπάρκειας κατά 9% και θανάτου λόγω αορτικού ανευρύσματος κατά 15%.

Σε σύγκριση με όσους ανέφεραν κατανάλωση 0-100 γρ. την εβδομάδα, όσοι ανέφεραν κατανάλωση 100-200 γρ. είχαν μειωμένο προσδόκιμο ζωής κατά 6 μήνες, όσοι ανέφεραν κατανάλωση 200-350 γρ. είχαν μειωμένο προσδόκιμο ζωής κατά 1-2 χρόνια και όσοι ανέφεραν κατανάλωση πάνω από 350 γρ. είχαν μειωμένο προσδόκιμο ζωής κατά 4-5 ετών.

Πάντως, η κατανάλωση αλκοόλ σχετίστηκε με μικρότερο κίνδυνο εμφράγματος του μυοκαρδίου. Αλλά οι ερευνητές είπαν ότι το όφελος αυτό εξανεμίζεται από τον αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης άλλων μορφών καρδιακής πάθησης.

Το όριο της ποσότητας του αλκοόλ πέρα από το οποίο αρχίζει να αυξάνεται ο γενικός κίνδυνος για την υγεία είναι τα 100 γραμμάρια την εβδομάδα, έγραψαν οι ερευνητές. Αλλά για τους διάφορους τύπους καρδιαγγειακής νόσου, εκτός από το έμφραγμα του μυοκαρδίου, δεν υπήρχαν σαφή όρια κινδύνου κάτω από τα οποία η χαμηλότερη κατανάλωση σταμάτησε να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο ασθενειών. Αυτό υποστηρίζει την άποψη ότι η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να μειωθεί κάτω από τις τρέχουσες οδηγίες.

Ο Tim Chico, καθηγητής της καρδιαγγειακής ιατρικής στο University of Sheffield, δήλωσε ότι οι καπνιστές χάνουν κατά μέσο όρο 10 χρόνια ζωής και ότι πότες που καταναλώνουν πολύ αλκοόλ μπορεί να χάνουν τόσα χρόνια ζωής όσα οι καπνιστές.

Δείτε επίσης:
Καρκίνος του μαστού, καταπολέμηση με δύο απλές τροφές.
Ποια Τρόφιμα Έχουν Αφροδισιακές Ιδιότητες
Σπιρουλίνα - Η τροφή των αστροναυτών στο πιάτο σας
Σπανάκι καρότα και βερίκοκα εχθροί της άνοιας
Ψωμί και δίαιτα πάνε μαζί!

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!

Πηγή: Risk thresholds for alcohol consumption: combined analysis of individual-participant data for 599.912 current drinkers in 83 prospective studies.
healthyliving.gr


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και ή κοινοποιήστε το στους φίλους σας κάνοντας κλικ παρακάτω στα εικονίδια με τα κοινωνικά δίκτυα !


*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Περιμένουμε τα σχολια σας!

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας στο μαιλ μας masterlista11@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε.  


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Προσοχή! Αφορά τα άρθρα με θέμα την Διατροφή, βότανα & συνταγές υγείας και ομορφιάς

  • Το κείμενο δεν αποτελεί μεμονωμένη και αποκλειστική μέθοδο για πρόληψη, διάγνωση, ή θεραπεία ασθενειών. Το περιεχόμενο του άρθρου είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα, ομάδα αίματος και ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
  • Ζητήστε την βοήθεια ειδικών ειδικά για την δική σας περίπτωση.