Η ευτυχία του ανθρώπου συνίσταται στη μόρφωση και στην παιδεία, και
όχι στα αγαθά που δίνει και παίρνει η τύχη.

Πλούταρχος

Breaking News

Καρύδια ή Φιστίκια Βραζιλίας, σημαντικός σύμμαχος για την υγεία

Τα καρύδια Βραζιλίας αποτελούν ένα είδος ξηρών καρπών που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει …περιζήτητο, εξαιτίας των πολλών ευεργετικών ιδιοτήτων που του αποδίδονται.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα τρόφιμο που δε διαφοροποιείται σημαντικά από τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς, οι οποίοι στο σύνολό τους προσφέρουν πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, ενώ η συστηματική κατανάλωσή τους στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου προτύπου διατροφής, έχει συσχετισθεί με σημαντικά οφέλη για την υγεία.


Βραζιλιάνικα καρύδια και θρεπτική αξία

Τα βραζιλιάνικα καρύδια ή Brazilian nuts είναι ξηροί καρποί ιδιαίτερα αντιοξειδωτικοί, με αντικαρκινικές ιδιότητες τα οποία μπορούν να εφοδιάσουν τον οργανισμό με την απαραίτητη ποσότητα σεληνίου. Το σελήνιο είναι απαραίτητο για την κανονική λειτουργία του θυρεοειδή, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στην διάθεση και την συμπεριφορά..

Για την ακρίβεια, το χαρακτηριστικό που θα λέγαμε ότι κάνει τα καρύδια Βραζιλίας να ξεχωρίζουν είναι η περιεκτικότητά τους σε σελήνιο, ιχνοστοιχείο που εμπλέκεται, μεταξύ άλλων, στην άμυνα του οργανισμού, την αντιοξειδωτική του ικανότητα, αλλά και τη φυσιολογική λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Η κατανάλωση ενός και μόνο καρυδιού την ημέρα αρκεί για να μην εμφανίσει κάποιος ποτέ έλλειψη σεληνίου.

Διαβάστε επίσης: Ξηροί καρποί: μικροί αλλά διατροφικά θαυματουργοί

Κατά τα άλλα, περιέχουν φυτικής προέλευσης πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, ενώ είναι πλούσια σε:

*μαγνήσιο,
*φώσφορο,
*μαγγάνιο,
*ψευδάργυρο,
*θειαμίνη και
*Βιταμίνη Ε.

Επιπλέον, προσφέρουν μικρές ποσότητες ασβεστίου, καλίου και σιδήρου, καθώς και φυτοχημικά συστατικά, όπως οι πολυφαινόλες, που ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και οι φυτοστερόλες, που συνδέονται με βελτίωση των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα.

Διαβάστε επίσης: Ξηροί καρποί, καρποί ζωής…

Όσον αφορά στην περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, αν και διαθέτουν υψηλή αναλογία μονοακόρεστων και πολυακόρεστων και σημαντικές ποσότητες ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, εν τούτοις διαθέτουν υψηλότερα ποσοστά κορεσμένων λιπαρών συγκριτικά με άλλους ξηρούς καρπούς.

Αντιδιαβητική δράση

Περιέχουν τη βιταμίνη θειαμίνη (Β1), η οποία συμμετέχει στον μεταβολισμό της γλυκόζης και των αμινοξέων. Επομένως, τα βραζιλιάνικα καρύδια αποτελούν ιδανική τροφή για άτομα που πάσχουν από διαταραχή της ανοχής της γλυκόζης, ενώ βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου των διαβητικών ασθενών.

Oι άνθρωποι που καταναλώνουν πέντε ή περισσότερες φορές την εβδομάδα ξηρούς καρπούς (φυστίκια, καρύδια και αμύγδαλα) έχουν κατά 27% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2. Αυτό έδειξε μια μεγάλη έρευνα που διενήργησε το Πανεπιστήμιο του Harvard επί 16 χρόνια (1981 με 1997) σε περίπου 84.000 γυναίκες ηλικίας 34 έως 59 ετών.

Διαβάστε επίσης: Ξηροί καρποί – Διατροφική Αξία, Θερμίδες και Αδυνάτισμα

Λίγα Βραζιλιάνικα Καρύδια αρκούν για να σας βοηθήσουν στην κατάθλιψη

Το σελήνιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που βοηθά τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη. Την πρώτη θέση, σε περιεκτικότητα, κατέχουν τα βραζιλιάνικα καρύδια, τα οποία αποτελούν την πλουσιότερη πηγή σεληνίου από όλες τις τροφές.

Διαπιστώθηκε ότι τα βραζιλιάνικα καρύδια, έχουν εξαιρετικά μεγάλη περιεκτικότητα στο ιχνοστοιχείο αυτό περίπου 2500 φορές μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο ξηρό καρπό. Η κατανάλωση πέντε ή έξι καρυδιών αυξάνει ταχύτατα τα επίπεδα σεληνίου στο αίμα από 100 έως και 350 τοις εκατό.

Μια έρευνα του 2007 που δημοσιεύτηκε στην Federation of American Societies for Experimental Biology Journal ανακάλυψε μιαν σύνδεση μεταξύ της λήψης σεληνίου και της διάθεσης. Άνδρες που αύξησαν την λήψη σεληνίου στη διατροφή τους σε 220 mcg ημερησίως, ένοιωσαν λιγότερο αγχωμένοι, πιο ευχάριστοι, με πιο πολύ αυτοπεποίθηση και με πιο πολλή ενέργεια.

Και αυτοί στους οποίους ανιχνεύθηκε περισσότερο σελήνιο στο αίμα τους ένοιωθαν καλύτερα απ’ όλους. Και το πιο σημαντικό είναι ότι οι άνδρες που στην αρχή είχαν την χειρότερη διάθεση έδειξαν την μεγαλύτερη βελτίωση. Για όσους πάσχουν συχνά από περιστατικά άγχους, το σελήνιο θα βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τις δύσκολες καταστάσεις.

Διαβάστε επίσης: 10 τροφές που θα κόψουν την όρεξή σας

Αυτός ο καρπός, που μας έρχεται απ’ τη Βραζιλία, είναι ανεκτίμητος σύμμαχος για την υγεία μας.

Οι ξηροί καρποί περιέχουν αργινίνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων κι έτσι διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος. Μελέτες δείχνουν ότι οι λάτρεις των ξηρών καρπών έχουν κατά 25% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακές επιπλοκές σε σύγκριση με τα άτομα που δεν καταναλώνουν ξηρούς καρπούς.

Επιπλέον, το σελήνιο που περιέχουν, βοηθά στην πρόληψη συγκεκριμένων ειδών καρκίνου, όπως αυτός των οστών, του προστάτη και του μαστού.

Χρειάζεται, όμως, προσοχή:
Η υπερβολική ποσότητα σεληνίου καταλήγει βλαβερή, οπότε φροντίστε να καταναλώνετε μικροσκοπικές μερίδες. Η προτεινομένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση ημερήσια πρόσληψη (RDA) έχει καθοριστεί στα 55 μg /μέρα. Μια δόση μέχρι και 200μg (σε ενήλικες) ημερησίως δε θεωρείται βλαβερή και δε φέρνει κάποιες ανεπιθύμητες παρενέργειες, μάλιστα θεωρείται πολύ χρήσιμη.

Μια λήψη από 3000μg σεληνίου ημερησίως για πάνω από 3 εβδομάδες μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες όπως βλάβη στο ήπαρ, γκριζάρισμα των μαλλιών και απώλεια νυχιών. Οι ιδανικές τιμές σύμφωνα πάντα με ειδικούς κυμαίνονται στο 120 και 160 η ακόμα και στα 200 μικρογραμμάρια ανά λίτρο αίματος.


Διαβάστε επίσης: Ελαιόλαδο, ξηροί καρποί ωφελούν τους άντρες με καρκίνο προστάτη

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι ξηροί καρποί αποτελούν μεν τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, αλλά είναι πλούσια και σε θερμίδες. Ειδικότερα, τα καρύδια Βραζιλίας, λόγω του μεγάλου μεγέθους του καρπού τους, μπορούν να μας προσφέρουν αρκετές θερμίδες, εάν δεν καταναλωθούν σε ελεγχόμενη ποσότητα, καθώς αποδίδουν περίπου 30 θερμίδες ανά τεμάχιο.

Δείτε επίσης:
Τριχόπτωση: καταπολέμηση με διατροφή και βότανα
Διατροφική αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη
Ποιες τροφές μας βοηθούν να αποκτήσουμε επίπεδη κοιλιά;
Δυσανεξία στην λακτόζη
Κατερίνα Μόρτογλου: Πεινάτε το βράδυ; Γιατί;

Στην ενότητα μας "Υγεία - Διατροφή" μπορείτε να βρείτε ιδεες για σωστη διατροφη και καλή υγεία!!!

proionta-tis-fisis.com


* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και ή κοινοποιήστε το στους φίλους σας κάνοντας κλικ παρακάτω στα εικονίδια με τα κοινωνικά δίκτυα !

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας εδω….