Η ευτυχία του ανθρώπου συνίσταται στη μόρφωση και στην παιδεία, και
όχι στα αγαθά που δίνει και παίρνει η τύχη.

Πλούταρχος

Breaking News

Διατροφή για την πρόληψη και τη μείωση των ραγάδων


Γράφει η Matina

Οι ραγάδες είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και ειδικά τις γυναίκες που εγκυμονούν. Συχνά είναι συνέπεια απώλειας κολλαγόνου ή αποτέλεσμα ξαφνικής αυξομείωσης βάρους.


Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια εντελώς αβλαβή κατάσταση, ωστόσο η έντονη φαγούρα που συχνά τις συνοδεύει, σε συνδυασμό με την αλλοίωση της όψης του φλοιού της επιδερμίδας, καθιστά το φαινόμενο ιδιαίτερα ενοχλητικό και στρεσογόνο.

Για τον λόγο αυτό, πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κοσμητικής ιατρικής έχουν παρασκευάσει προϊόντα και αναπτύξει νέες τεχνολογικές μεθόδους, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής λέιζερ, που υπόσχονται άμεση μείωση ραγάδων. Όμως, προτού καταφύγετε σε αυτές τις λύσεις, δοκιμάστε να μειώσετε και να προλάβετε την εμφάνιση τους, επιλέγοντας ως μέτρο αντιμετώπισης την υγιεινή διατροφή.

Διατροφή για πρόληψη και μείωση ραγάδων

Ακολουθήστε ένα σχέδιο διατροφής πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και πιθανότατα να παρατηρήσετε σημαντική μείωση των ραγάδων σε μερικές εβδομάδες.

Βιταμίνες

Η επαρκής πρόσληψη βιταμινών Α, C και Ε διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη πρόληψη των ραγάδων. Αναλυτικότερα:

Βιταμίνη Α: Η ρετινόλη είναι μια βιταμίνη που έχει αποδεδειγμένα οφέλη που προάγουν όχι μόνο την υγεία του δέρματος, αλλά και του οργανισμού γενικότερα. Η ικανότητα της να μετατρέπεται σε ρετινοϊκό οξύ όταν έρχεται σε επαφή με τα ένζυμα της επιδερμίδας, βοηθά στην ανάπτυξη νέων κυττάρων του δέρματος και ενίσχυση παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης κρατώντας το δέρμα σφιχτό, ενυδατωμένο και δίχως ραγάδες.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α


  • Καρότο
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, μαρούλι, σέσκουλο)
  • Γλυκοπατάτα
  • Βερίκοκο
  • Μάνγκο
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα

Βιταμίνη C: Απαντάται φυσικά στον οργανισμό, ωστόσο η αδυναμία να αποθηκευτεί στο σώμα, καθιστά αναγκαία την πρόσληψη μέσω της τροφής ή τοπικής εφαρμογής (από κρέμες και μάσκες φροντίδας της επιδερμίδας που έχουν ως βάση τη βιταμίνη C). Η βιταμίνη C περιέχει συστατικά όπως το υαλουρονικό οξύ που διεγείρει την παραγωγή κολλαγόνου, παρέχει προστασία από τη φωτογήρανση, μειώνει τις ρυτίδες και ραγάδες, ενώ οι λευκαντικές της ιδιότητες, επαναφέρουν άμεσα τη χαμένη λάμψη.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C είναι: 
  • Εσπεριδοειδή, κυρίως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ
  • Ακτινίδια
  • Πιπεριές
  • Μούρα
  • Ντομάτες
  • Μπρόκολο

Βιταμίνη Ε: Πρόκειται για τη βιταμίνη συνώνυμο της ομορφιάς, καθώς τα οφέλη που προσφέρει στο δέρμα είναι αμέτρητα. Φορτωμένη με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προστατεύει το δερματικό ιστό από βλάβες που προκαλεί το οξειδωτικό στρες συμπεριλαμβανομένων των ραγάδων και ηλιακή ακτινοβολία, ενώ βοηθά να διατηρηθεί η υγρασία στο δέρμα σε βέλτιστα επίπεδα. Η βιταμίνη Ε συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στην ενίσχυση παραγωγής κολλαγόνου.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε:
  • Όσπρια
  • Ξηροί καρποί (π.χ. καρύδια)
  • Σπόροι
  • Αβοκάντο
  • Υγιή λιπαρά


Η αύξηση κατανάλωσης σε υγιή λιπαρά όπως τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα βοηθά στην βελτίωση της ελαστικότητα του δέρματος και κατά συνέπεια στην πρόληψη των ραγάδων. Συμβάλλουν επίσης και στη διατήρηση της συνολικής υγείας της επιδερμίδας.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα- 3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα είναι:  
  • Άγριος σολομός
  • Σαρδέλες
  • Αβοκάντο
  • Στρείδια
  • Τόνος
  • Ελαιόλαδο
  • Φιστίκια Αιγίνης
  • Σκουμπρί
  • Πέστροφα
  • Λιναρόσπορος
  • Ψευδάργυρος

Είναι ένα πολύτιμο ιχνοστοιχείο που συμβάλλει σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού. Είναι απαραίτητο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και των μεταβολισμό των υδατανθράκων. Ωστόσο, καθοριστικό ρόλο φαίνεται να έχει τόσο στη φυσική παραγωγή κολλαγόνου, όσο και στην άμεση επούλωση πληγών και ραγάδων.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο είναι:  
  • Φασόλια
  • Φακές
  • Τοφού
  • Αρακάς
  • Κρέας (βοδινό, χοιρινό, αρνί, γαλοπούλα)
  • Θαλασσινά
  • Γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι,τυρί)
  • Πλιγούρι βρώμης
  • Μανιτάρια
  • Σιρόπι σφενδάμου
  • Κρόκος αυγού
  • Οστικός ζωμός
Οστικός ζωμός

Το κολλαγόνο είναι ένα από τα κύρια συστατικά του δέρματος. Βοηθά στην ενίσχυση του χόνδρου, των αιμοφόρων αγγείων και του συνδετικού ιστού, παρέχοντας παράλληλα την ευελιξία και την ανθεκτικότητα του δέρματος ώστε να αντέχει στην ταχεία διάταση (τέντωμα) της επιδερμίδας. Δεδομένου ότι το κολλαγόνο εμφανίζεται φυσικά στον συνδετικό ιστό των ζώων, ο ζωμός των οστών τους, θεωρείται ως είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για τη μείωση αλλά και πρόληψη των ραγάδων. Ειδικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Για να παρασκευάσετε οστικό ζωμό, επιλέξετε οστά από ζώα βιολογικής εκτροφής, καθώς δεν είναι επιβαρυμένα με αντιβιοτικά και ορμόνες. Αρκεί να τα σιγοβράσετε σε νερό και ο ζωμός είναι έτοιμος.

Νερό

διατροφή για ραγάδες ενυδάτωσηΗ σωστή ενυδάτωση θεωρείται μια σημαντική παράμετρος στην διατήρηση της βέλτιστης υγρασίας και ελαστικότητα της επιδερμίδας, καθώς από μόνη της είναι ικανή να αποτρέψει την εμφάνιση ραγάδων. Η επαρκής πρόσληψη νερού, τουλάχιστον 8 ποτήρια την ημέρα και η κατανάλωση τροφίμων με υψηλά ποσοστά νερού στην σύνθεση τους, θα ενισχύσουν την προσπάθεια όχι μόνο της πρόληψης, αλλά και αντιμετώπισης τους.

Εναλλακτικά μπορεί να προσλαμβάνετε συμπληρωματικά την ημερήσια πρόσληψη νερού, με τροφές που περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Αυτές είναι: 

  • Αγγούρι: 97%
  • Ραπανάκια: 95%
  • Σέλερι: 95%
  • Ντομάτες: 95%
  • Πράσινες πιπεριές: 94%
  • Κουνουπίδι: 92%
  • Καρπούζι: 92%
  • Σπανάκι: 92%
  • Φράουλες: 91%
  • Μπρόκολο: 91%
  • Γκρέιπφρουτ: 91%

Η ενυδάτωση, όπως προτείνουν οι ειδικοί, θα πρέπει να επιτυγχάνεται πρωτίστως μέσω της διατροφής, ωστόσο, μπορείτε να ενισχύσετε τη διαδικασία και με εξωτερική εφαρμογή ενυδατικής κρέμας, οι οποία συν των άλλων θα μειώσει και της ραγάδες.

www.votanonkipos.gr

* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και ή κοινοποιήστε το στους φίλους σας κάνοντας κλικ παρακάτω στα εικονίδια με τα κοινωνικά δίκτυα !

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας εδω….